Duke remlof Niet echt, die zijn in alle stormen volledig achter Baudet blijven staan. Daarom is het ook zo schandelijk dat CDA en VVD gewoon met extreemrechts in een coalitie blijven zitten..
remlof Duke Dat is inderdaad schandalig, je hoeft geen FvD-afdeling te zijn om verschirikkelijke extreemrechtse ideeën te hebben, zie JA21. Maar FvD Brabant neemt in het statement hierboven wel afstand van de 5 mei-poster van Baudet.
Friek Duke Juist slim van ze. Zwakke coalitiepartner, alle rechtse pijnloze plannen presenteren, achterban paaien. Gewoon laten kraaien die moreel superieure leuteraars.
tsjok remlof Volgens ingewijden liggen Göring en Baudet al langer met elkaar overhoop. Göring zou zich hebben geërgerd aan het coronastandpunt van zijn partijleider. Omgekeerd zou Baudet zijn luchtvaartwoordvoerder verwijten dat de Luftwaffe in 1942 niet in staat bleek om de Duitse troepen bij Stalingrad afdoende te bevoorraden. Hardop gelachen.
janneke141 Next: ARNHEM - De Gelderse fractieleider Arjan de Kok keert Forum voor Democratie alsnog de rug toe. Aanleiding is de 4/5mei-poster die de landelijke partijleider Thierry Baudet publiceerde, plus het feit dat Baudet doelbewust ophef maakt omdat dat de partij ten goede zou komen. ‘Forum voor Democratie is niet meer de partij is waar ik mij vierenhalf jaar geleden met hart en ziel voor ben gaan inzetten', schrijft de nummer elf op de landelijke FVD-lijst op Twitter. ‘Ik heb daarom besloten mijn FVD lidmaatschap op te zeggen.’ De Kok blijft wel in de Gelderse Provinciale Staten. Volgens hem blijven de andere Forumleden wel bij de partij. De Kok is het vierde statenlid van FVD dat uit de fractie stapt. De partij begon met acht zetels en heeft er nu nog vier over: elke afgehaakt Statenlid is een eigen groep begonnen, waardoor de Gelderse Staten vanaf nu niet meer uit acht maar uit twaalf partijen bestaat. https://www.gelderlander.nl/arnhem/gelderse-fvd-leider-stapt-alsnog-uit-partij-om-4-5mei-poster-en-bewust-maken-van-ophef-door-baudet~a5604149/
tsjok janneke141 De Kok is het vierde statenlid van FVD dat uit de fractie stapt. De partij begon met acht zetels en heeft er nu nog vier over: elke afgehaakt Statenlid is een eigen groep begonnen, waardoor de Gelderse Staten vanaf nu niet meer uit acht maar uit twaalf partijen bestaat. Je zou toch zeggen dat die mensen het allemaal inhoudelijk met elkaar eens zijn.
Dwersdriever Het is wel buitengewoon naar voor de nabestaanden van het slachtoffer, maar ik begrijp dat dit in hoger beroep mogelijk nog rechtgezet kan worden.
Ossu Is dat met die vormfout? Maar sowieso, 9 jaar plus TBS is niet niks. Voor zover ik weet zijn er best wat daders die liever een langere gevangenisstraf maar dan zonder TBS zouden willen.
Dwersdriever Ossu De eis was 18 jaar. De opmerkingen dat hij na aftrek voorarrest en de standaardaftrek al in 2025 weer vrij is, zullen verder inderdaad niet kloppen. De gemiddelde tbs-behandeling duurt geloof ik 7 jaar of zo.
tsjok De gemiddelde straf voor doodslag is grofweg 10 jaar (maximum is 15). Een rechter legt altijd een lagere straf op als er ook TBS wordt opgelegd, wat in mijn ogen ook niet heel raar is. De vormfout van het OM daargelaten is het dus helemaal geen heel opzienbarend vonnis qua strafhoogte. Alleen het steekt wel sterk af tegen de eis van 18 jaar, die gebaseerd was op gekwalificeerde doodslag (waarvoor de maximumstraf levenslang is).
remlof Damn, ik had dit toch in de slowchat moeten plaatsen, maar het ging mij puur om het FvD-aspect hiervan.
Sloggi VVD staakt samenwerking met FvD en JA21, nieuwe bestuurscrisis in Brabant https://www.gelderlander.nl/home/vvd-staakt-samenwerking-met-fvd-en-ja21-nieuwe-bestuurscrisis-in-brabant~a3c79567/