TWDY
Hangt er helemaal vanaf. Vrienden van mijn ouders verhuisden op stel en sprong 100 km verderop, 35 jaar terug. Iedereen was compleet verrast. Bleek dat hij aan zijn kleindochters gezeten had. Nooit veroordeeld maar dat geloofde ik meteen door die vlucht en ik kende hem natuurlijk.
Als mijn kinderen met zo'n verhaal zouden komen, geloofde ik ze ook zonder meer. Maar dat is natuurlijk een compleet andere situatie.
Over MJ zijn er tal van leugens geschreven die keer op keer ontkracht werden door simpelweg te gaan kijken. Neem die docu van Bashir, die een edit toepaste om MJ te laten bekennen. Later zagen we de originele opname en bleek dat het compleet uit zijn verband was gerukt.
En ook het beeld dat Robson huilde tijdens de begrafenis pleit niet voor zijn geloofwaardigheid. Alsmede ook eerdere gedragingen en verklaringen uit het verleden.
Daarom hou ik in dit geval graag bij bewezen feiten en die zijn er niet. Dat MJ knettâh was lijkt me wel duidelijk maar daar waren we 30 jaar geleden ook al achter.