• Nieuws
  • Geen ban op Michael Jackson

remlof @Molurus, voel je je ook verraden door Wham! nu je weet dat George Michael homoseksueel was en anders dan in zijn liedjes helemaal niet van vrouwen hield?

Nee, maar ik lachte me wel rot om de vrouwelijke fans in mijn klas indertijd. 😃 Dat gezwijmel over hem was wel direct over.

PS: ik heb de muziek van George Michael altijd vreselijk gevonden. Zijn coming out had daar verder geen invloed op.

remlof Ik vind het juist heel bijzonder dat jj songteksten van popliedjes zo letterlijk neemt

Wellicht luister jij alleen naar de klanken en niet naar de teksten. Nou ben ik toch al geen fan van MJ, maar dat soort teksten hoor ik liever niet uit de mond van een pedo. Vind je dat echt vreemd?

Molurus Ja dat vind ik raar. Ook mdat Michael Jackson volgens mij geen enkele van zijn liedjes zelf geschreven heeft.

Ach zijn producties waren inderdaad geniaal. Ben nooit enorme fan geweest maar het was natuurlijk wel een icoon op muziekgebied. Wat dat betreft doet het niets af aan zijn donkere kant. Als ik een nummer van hem hoor ga ik er alleen wel anders naar luisteren, volgens mij valt dat niet te scheiden meer.

En ja, bij kunstenaars zit vaak een steekje los maar dit is wel dermate ernstig dat het in een wat zwaardere categorie valt. Als je alles chronologisch achter elkaar zet en wat het effect is geweest op die jonge kinderen en hun familie is het iets meer dan allleen naar een zonderling figuur maar ook een berekenend seksueel roofdier.

remlof Ja dat vind ik raar. Ook mdat Michael Jackson volgens mij geen enkele van zijn liedjes zelf geschreven heeft.

Je vindt z'n muziek geweldig, maar weet niet dat hij wel degelijk zijn eigen liedjes schreef?

Dat vind ik dan weer raar. Het lijkt erop dat jouw waardering voor zijn werk echt niet verder gaat dan "lekker deuntje zeg".

Tem Ach zijn producties waren inderdaad geniaal.

Om eerlijk te zijn vind ik een groot deel van zijn oevre zwaar overrated. Het was vooral een product. Als je sec naar de muzikale composities en teksten kijkt vind ik het eigenlijk helemaal niet zo indrukwekkend. Hoewel hij wel meeschreef aan de muziek kon hij niet eens noten lezen.

Wel mooi dat ik als totale niet-fan mensen die zijn muziek geweldig vinden moet informeren over zijn aandeel daarin trouwens. 😃

Molurus Ik vind Off The Wall en Thriller geweldig en de rest matig, maar ik ben nooit een groot fan geweest. Wel van Toto bijvoorbeeld en Lukather en Porcaro van die groep hadden een groot aandeel in Thriller en hebben er ook een paar nummers van geschreven.

Misschien dat Jackson wat van de latere zeiknummers van ‘m zelf geschreven heeft, maar volgens mij geen enkele van z’n klassiekers.

I stand corrected, MJ heeft inderdaad de meeste van de nummers op Thriller zelf geschreven. Ik heb dat nooit geweten.

Wat is zo snel kan vinden zijn alleen Thriller en P.Y.T. niet door hem geschreven. De eerste is van Rod Temperton en de tweede van Jeff Porcaro.

Maar goed, dit maakt voor mijn standpunt helemaal niets uit, ik vind juist dat je de kunst los moet zien van de artiest.

Molurus Ach, dat zegt an sich niet zoveel over iemands gevoel voor muzikaliteit.

Molurus

Meh, Thriller is een iconisch album. En ik zeg specifiek "productie" omdat het bij hem niet alleen om het nummer of de zang gaat maar zeker net zoveel de presentatie als in choreografie en show. Ik vind de term overrated dan ook weer een beetje misplaatst eigenlijk.

Molurus Heb toch aardig wat muziek geluisterd van niet al te frisse Scandinavische muzikanten. Zolang de muziek zelf geen extreemrechtse propaganda is kan het me niet echt boeien.

remlof Maar goed, dit maakt voor mijn standpunt helemaal niets uit, ik vind juist dat je de kunst los moet zien van de artiest.

Dat mag je vinden, ik vind van niet. En belangrijker: veel mensen zien die twee feitelijk niet los van elkaar. En ik vind dat ook niet vreemd: "pretty young thing" klinkt gewoon anders uit de mond van een pedo. Iemand die dat nu nog draait lijdt wat mij betreft toch wel een beetje aan smakeloosheid.

En dat mag, er is niks verboden aan ofzo. Niet iedereen hoeft smaakvol te zijn in zijn muziekkeuze. Dat is uitsluitend mijn mening daarover. 😉

Ik denk dat het wel goed is dit opnieuw te onderzoeken. Niet per se strafrechtelijk. Maar wel om een bepaalde duidelijkheid te krijgen hoe MJ de geschiedenis in kan. Anders blijft dit nog jaren dooretteren en blijven beide kampen munitie hebben om elkaar te beschadigen.

Hexagon Mja wat wil je precies onderzoeken? Er zijn toch echt al wel de nodige onderzoeken geweest. Het lijkt mij erg lastig om iets te bewijzen.

Hexagon
                  Ik denk dat je hier (zoals vaker met zedenzaken) nooit de waarheid boven water gaat krijgen, als in "bewezen waarheid".
                  Het zijn niet de enige jongens die hem van misbruik beschuldigd hebben, er zijn ook nog 2 afgekocht waarvan een voor een zeer fors bedrag ($ 23 miljoen (waarvan 5 miljoen voor de advocaten, in de jaren 90), en de zoon van de huishoudster voor $ 2 miljoen.
                  Zedenzaken zijn vaker lastig, als het om kinderen gaat helemaal, en zoveel jaar later zeker, kinderen realiseren zich wel vaker vele jaren later dat iets niet normaal was. En in een geval als dit, waar de misbruiker een superster was, en iedereen hem op zijn bruine ogen zou geloven en jou voor leugenaar uit zou maken is helemaal lastig, al even afgezien van het feit dat jongetjes/jonge mannen niet altijd willen dat allerlei zaken openbaar worden, uit angst daar zelf mee getreiterd te worden, en in dit geval had MJ ook gesteld dat ze dan naar de gevangenis zouden moeten, zowel hij als het kind.
                  Durf dat maar eens aan als kind, een wereldwijd verafgode superster naar de gevangenis sturen....

Hexagon

"Beide kampen"? Over welke kampen hebben we het dan? "Beschadigen"? Over wat voor schade gaat het dan?

En wat zou eigenlijk precies het doel van zo'n onderzoek moeten zijn?

mono

Nouja er zijn sinds 2005 allerlei nieuwe feiten aan het licht gekomen en bovendien denk ik dat veel mogelijke getuigen een stuk spraakzamer zullen zijn. Misschien komt er niets uit, maar het is een poging waard.

Molurus

Zijn militante fans en degenen die hem beschuldigen.

Doel is waarheidsvinding voor zover het mogelijk is