Het wordt sowieso heerlijk opgeklopt door met name de Britse pers, het klinkt haast alsof Hamilton Verstappen SOWIESO had ingehaald als hij er niet af was gevlogen, en dat wordt dan gebaseerd op die paar rondes dat Hamilton ineens rap dichterbij kwam. Het zegt gewoon allemaal niet zo veel, natte baan, uiteindelijk één droge lijn, veel verkeer en door de nattigheid en droge lijn lastiger achterliggers snel te lappen.
Volgende argument is de snelste ronde van Hamilton, want ja, hij was dus qua pure snelheid beter en sneller dan Max!!1!1!!
Hamilton is gewoon een extreem goede coureur die meester is in het controleren van z'n auto en managen van z'n banden, dat zie je ook gisteren weer.
http://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=1058&graf=3&dr1=Max%20Verstappen&dr2=Lewis%20Hamilton
Als je hier kijkt zie je dat vanaf ronde 19 Hamilton eigenlijk steeds makkelijker dichterbij komt, waarschijnlijk omdat hij toen nog kon pushen met z'n banden, waar Max dat vooral in het begin heeft gedaan om een gaatje te slaan. Het wordt daarna vrij rommelig met Hamilton's uitglijder in ronde 31, en daarna het feestje tussen Bottas en Russell in ronde 33. Max is daarna gewoon structureel sneller, ook toen Hamilton in 'schone lucht' zat of júist het voordeel had van DRS. Die snelle ronde van hem is overigens ook gewoon een bizarre uitschieter omdat hij én DRS én een tow had. Hamilton rijdt even 1:16.702 waar Max' snelste ronde van de race (toevallig in dezelfde ronde) 1:17.524 was, kortom; ruim 8 tienden verschil (!). Dat Max in de laatste 14 rondes 9x een 1:17:xx rijdt en Lewis maar 2x (plus dan die 1:16) hoor je niet 😛
Het blijft hopelijk lekker spannend, Mercedes zit er ook weer niet zo ver achter dat het een gelopen race voor RBR is, dus het blijft hopelijk tot de laatste race spannend en Bottas/Perez zullen hun rol ook nog gaan spelen verwacht ik. RBR heeft ook gewoon twee auto's vooraan nodig om voor de constructeurstitel te gaan, en Max wordt anders gepiepeld op tactiek als je continu in je eentje tegen twee Merc's aan het racen bent.