tsjok Najah, het team kan moeilijk klaar staan als ze niet weten dat hij komt, toch?
Marko vult aan en stelt dat de onduidelijkheid is veroorzaakt door een misverstand. "Max is, en ik weet niet of dat helemaal goed in beeld gekomen is, volledig onverwacht naar binnen gegaan. De mannen waren onvoorbereid. In dat opzicht was een pitstop van vier seconden nog erg goed. Het ging om een misverstand tussen Max en zijn race-engineer. Toen Max al in de pitstraat was, brulde één van onze medewerkers ineens: 'Max is binnen!
https://nl.motorsport.com/f1/news/pitstop-max-verstappen-red-bull-racing-gp-spanje-marko-horner/6505848/
Ik weet niet of hij met een snelle stop en switch naar rood het verschil had gemaakt, volgens mij kwam hij dan ook achter Bottas, dus dat kost je ook weer wat banden om die in te halen. Tegen de tijd dat je dan aan de staart van Hamilton komt heb je eigenlijk weinig meer aan je bandenvoordeel. Ze zullen daar ongetwijfeld over nagedacht hebben bij Red Bull, maar hier ben je natuurlijk ook weer in het nadeel aangezien Perez geen rol kon spelen. En Mercedes was serieus snel op de gele band...
Dat hij in de laatste paar ronden 7 seconden goed maakt is een beetje bierviltjeswiskunde natuurlijk, Hamilton wist toen dat hij niet meer voluit hoefde te gaan en was wellicht gewoon z'n banden wat aan het sparen. Max aan het pushen voor de snelste ronde, het is niet direct 1:1 zo dat als ze elkaar nog serieus aan het racen waren het gat ook zo snel zou verdwijnen.