mono Ja, alhoewel dat nu natuurlijk een enorme gok is met de huidige staat van Ferrari, maar die zullen inderdaad wel weer opveren. Ik denk echt dat hij de komende 2 jaar sowieso nog wel bij RBR zit, sowieso een contract tot het einde van 2023 (en het blijft redelijk vaag of daar nou een 'exit' clausule in zit).
Wat dat betreft blijft het natuurlijk ook altijd een sport waar je een beetje mazzel moet hebben en op het juiste moment bij het juiste team moet zitten.
Ferrari staat nu zesde, het gat naar de #3 (Racing Point) is betrekkelijk klein (24 punten), maar het is natuurlijk niet ondenkbaar dat ze uiteindelijk als 5e of 6e eindigen, wat hun slechtste resultaat sinds 1981 (!) zou zijn. 4e zijn ze sindsdien wel een aantal keer geweest.
Ik vind die Max-bias hier ook altijd zo mooi, als je F1 alleen via de Nederlandse pers zou volgen heb je het gevoel alsof het al wat jaartjes een nek-aan-nekrace is tussen Mercedes en RBR, en in mindere mate tussen Max en Hamilton, maar men 'vergeet' vrij makkelijk dat de afgelopen 3 jaar Ferrari 'gewoon' 2e werd in het constructeursklassement en Max nooit hoger is geeindigd dan derde in het rijdersklassement.
Wat dat betreft denk ik dat er door Max en z'n team best wel gefilosofeerd wordt over wat nu de beste opties zijn voor z'n carriere. Hij is een 'groot talent', maar uiteindelijk moet dat zich toch een keer omzetten in een wereldtitel of in ieder geval een échte nek-aan-nekrace om de titel, het is inmiddels nl. wel al z'n zesde volledige seizoen in F1. Als RBR het toch ieder jaar niet voor elkaar krijgt er meteen te staan met een competitieve auto dan zal hij vroeger of later de gok moeten nemen en over moeten stappen. Kom je denk ik automatisch uit bij een fabrieksteam en dan dus Mercedes of Ferrari, waar natuurlijk de toekomst van Mercedes ook allerminst duidelijk is, met alle verhalen over Ineos die het hele team wil overnemen, mogelijk vertrek van Hamilton (wat weer opties voor Max biedt imho, zie ze niet samen in één team) en Wolff over een jaar of wat, enzovoorts.