• Sport
  • Formule 1 #2 - Zandvoort, Assen of geen van beide?

Gaaf dat ie wint... maar laten we eerlijk zijn: op deze manier een WK beslissen slaat natuurlijk nergens op.

Molurus Tja. Laat Masi die auto's ertussen hangen dan wint Hamilton, haalt hij ze eruit dan wint Verstappen. Wat hij ook besluit, hoe dan ook bepaalt ie van achter de tafel de winnaar.

Jos Verstappen ziet er uit alsof hij net flauw is gevallen. En ik denk ik ook.

In plaats van genieten van Olav Mol nu maar genieten van zure Britse reacties op Twitter.

Max zelf ziet er ook wel uit alsof hij onderweg drie keer is overleden trouwens.

Benieuwd of dit nog een staartje krijgt. Mercedes zal hemel en aarde gaan bewegen om die laatste beslissing te appelleren lijkt me.

Er zijn twee klachten ingediend door Mercedes: dat Verstappen Hamilton heeft ingehaald onder de safety car, en dat de herstart na de SC onreglementair was. De wedstrijdleiding had alle gelapte auto's moeten laten passeren en dan de ronde dáárna had de laatste onder SC moeten zijn. Je kunt blijkbaar niet een deel van de auto's laten passeren en dan de SC weghalen.

Friek Ja, jij zult in tranen zijn nu neem ik aan.

Na alle felicitaties en feestvreugde alsnog het kampioenschap naar Hamilton: dat zou pas geweldig zijn.

Bij Verstappen zal ik zijn tranen oplikken van zijn gezicht.

• mono replied to this.

Zou het resultaat (niet vanuit de regels maar vanuit de onderbuik geredeneerd) bij gegrond beroep niet moeten zijn dat de race niet telt? En dan wint Verstappen ook.

Ossu

Tenzij de straf voor de overtreding iets als 5 seconden tijdstraf is.

Ossu Je kan inderdaad moeilijk Verstappen straffen voor een mogelijke fout van Masi, dus als dat gegrond is kan je moeilijk de stand vastzetten op een ronde eerder.

Die "overtreding" van Verstappen was nou ook niet iets waar hij voordeel uit haalde, en de auto's rijden vaak zat praktisch naast elkaar als de safety car eindigt. Als ze daar een tijdstraf voor geven is het eind zoek.

Hier past eigenlijk maar één reactie; "Toto it's called a motor race, ok? It's cars racing...".