Formule 1 #2 - Zandvoort, Assen of geen van beide?
Hemel....
Wat een 'einde'. Ik weet niet wat ik er van moet vinden eigenlijk. Het ligt iig niet aan Lewis of Max. Dit hele seizoen is een grote leiderschapsshitshow geweest en dat is hier compleet ontploft.
Wat gewoon een neerleggen bij een 8e of een feestje voor 1e had moeten zijn is nu een gedempte bedoening. De coureurs deden beide wat ze moesten doen. Omgekeerd had Lewis ook de kans gegrepen en het feestje gevierd.
Kan me niet voorstellen aan de ene kant dat het teruggedraaid wordt, maar aan de andere kant was ook hoe het nu eindigde een grote anticlimax.
Neh.
LuisInPels Nou ja, over een heel seizoen is Verstappen wel de terechte kampioen. Desalniettemin knap gereden van Hamilton én Verstappen vandaag, die mannen hebben stalen zenuwen. RBR heeft het vandaag met heel veel geluk én de juiste tactische beslissingen binnengehaald.
FIA wijst eerste protest Mercedes af
De FIA wijst het eerste protest van Mercedes af. Volgens de wedstrijdleiding heeft Max Verstappen Lewis Hamilton niet ingehaald tijdens de safetycar-periode. Over het tweede protest is nog geen uitsluitsel.
Bron: nu.nl
Dit was de overtreding waar Max evt een tijdstraf voor had kunnen krijgen. Goed nieuws dus.
Protest van Mercedes tegen het haasje-over onder de SC is in elk geval afgewezen. Het andere protest, tegen de uitslag van de race cq. de beslissing van Masi om een paar auto's voorbij de safetycar te sturen is in elk geval niet tegen een actie van Verstappen gericht.
Tijd om naar de Court of Arbitration for Sport (CAS) te stappen voor Mercedes.
Eens.
- Edited
remlof En daarom wordt Max ook sportman van het jaar 2021. Terecht of niet.
Is weer eens wat anders dan de zoveelste schaatser.
Was Hassan een man geweest dan zou ik dat schandelijk vinden. Een échte sport, zéér internationaal en niet afhankelijk van een NOC-NSF stipendium (of iets dergelijks).
remlof Dat lijkt me echt de enige logische kandidaat. Als je het met haar prestatie niet redt, wat moet je dan nog doen?
Ik vind de discussie over sportman, -vrouw en -ploeg van het jaar zo ontzettend oninteressant. Nietszeggende prijs die enkel lijkt te bestaan om discussies over wereldkampioen in welke sport worden nou beter is te faciliteren. Hassan heeft het geweldig gedaan en daar doet zo'n suf gala niets aan af of bij.