Formule 1 #2 - Zandvoort, Assen of geen van beide?
- Edited
Chewie Overigens zit je nog steeds niet vast aan NENT en kun je tot op heden nog prima voor 65 euro per jaar F1TV afnemen.
Dat klopt (ofschoon F1TV het commentaar van de nationale rechtenhouders gebruikt), maar het gaat hier om welk publiek NENT zal aantrekken en bedienen.
Waarbinnen het type Fok! publiek een luidruchtig, lucratief en invloedrijk smaldeel zal zijn, denk ik.
Angela de Jong... zucht.... was toch gewoon een bureauredacteur gebleven.
Ik begrijp op zich wel dat Angela de Jong zich herkent in Olav Mol.
Klopkoek Waarbinnen het type Fok! publiek een luidruchtig, lucratief en invloedrijk smaldeel zal zijn, denk ik.
Dat zal toch wel meevallen, lijkt me niet zo'n welgestelde groep al claimen ze regelmatig anders (de wat verdien je nu topics waren wel een pareltje)?
Op zijn FOK!'s krijg je dan wel commentaar over Angela en zwarte piemels waarbij eigenlijk de klacht is waarom niemand hun piemeltje wil, tijdens parade optocht races PUA tips en natuurlijk het altijd rake commentaar over rozenwater terwijl de traditie! toch echt champagne voorschrijft.
Vind het toch geen brake test hoor
- Edited
Chewie Ik kon het gisteren ook niet uit de onboards halen, het lijkt (mij) inderdaad eerder dat vlak voor de impact Max juist weer accelereerde. Schijnbaar heeft de auteur van deze video wel gezegd dat hij geen inzicht in de remkracht heeft, wat natuurlijk klopt, die indicator die hij laat zien is gewoon binair. Aldus de FIA gaf Max vlak voor impact een bepaalde remdruk en was dat dus too much.
Je kan hier nog uren over debatteren en iedereen kijkt er op basis van zijn/haar/hen favoriet weer anders naar, het enige wat mij opvalt is dat Hamilton prat gaat op z'n ervaring en heel graag Max framed als levensgevaarlijk en dat hij als oude, wijze, coureur toch vooral zo zijn best doet om brokken te voorkomen. Waarom zit je dan in godsnaam zo dicht (en récht) achter Max op dat punt? Je gaat haast vermoeden dat hij hier op hoopte, of iig op contact/een actie van Max die weer als 'gevaarlijk' kon worden betiteld. Zeker als Hamilton er na afloop niet eerlijk over is, in eerste instantie wist hij zogezegd niet wat er gebeurde en had het team hem niet ingelicht (wat klopt), maar in latere interviews geeft hij gewoon toe dat hij er niet vóór het DRS detectiepunt langs wilde. Dan is het op z'n zachts gezegd niet slim om er minder dan een autolengte achter te gaan hangen en zelfs dichterbij te kruipen, met zoveel ervaring had je kunnen weten dat hetzelfde gold voor Verstappen, en hij zou proberen Hamilton te laten passeren vóór het detectiepunt.
Goed, verder kan je boeken vol schrijven over de andere fratsen tijdens deze race; Bottas te langzaam achter de safety car, Hamilton eerst te langzaam (op weg naar de grid), en daarna te snel (toen hij en Verstappen achter Raikonen zaten), de rare frats waarbij Max onnodig buiten de baan wordt geduwd toen hij uiteindelijk de positie voor de tweede keer teruggaf (en het feit dat daarop alleen een waarschuwing voor een waarschuwing volgt), de SC > rode vlag situatie (hoewel gunstig voor Max ook een rare beslissing), het handjeklap van Masi (en dan nog het verkeerde aanbieden in eerste instantie), de moordenaar op de tribune die doodleuk trots in beeld gebracht wordt en het feit dat één coureur nu in principe 4 straffen krijgt die hun origine in één voorval hebben. Een voorval waar Max wss a la Hongarije uit de race was gebeukt als hij eerder had geremd, want Bottas achter hem had 2 blokkerende voorwielen toen hij die bocht inremde. Nee, dit circuit was imho geen succes, iedereen voorspelde drama, maar het was gewoon too much en de raceleiding verloor duidelijk de grip op de race.
Herr Doktor Marko is uiteraard VIESMAD, maar dat is tegenwoordig ook vaste prik op de maandag. Red Bull kan z'n pijlen beter richten op Abu Dhabi, en zich niet rijk rekenen op basis van vorig jaar. Toen won Verstappen redelijk 'makkelijk' vanaf pole voor Hamilton en Bottas, maar Hamilton en Mercedes hadden toen beide titels allang binnen en de baan is inmiddels verbouwd en alleen maar sneller geworden. Sowieso is er nu niks te halen door deze straf aan te vechten, het kostte Verstappen geen plek, en zelfs al zou de 10s van Verstappen ongedaan gemaakt worden én Hamilton 10s straf krijgen verandert er niks aan de eindstand, aangezien Hamilton (zonder straf voor Verstappen) iets van 11.x seconden voorsprong had bij de finish. Daarnaast gaat de FIA nooit die beslissing aanpassen, want dan geven ze impliciet toe dat ze hun eigen telemetrie data niet snappen.
[/Olav]
Loveless Je kan hier nog uren over debatteren en iedereen kijkt er op basis van zijn/haar/hen favoriet weer anders naar,
En hier begin ik me wel steeds meer aan te storen eigenlijk. Voor de gemiddelde kijker is niet te bepalen wat er gebeurt, alles lijkt uit de Magic Box van de wedstrijdleiding te komen. Zelfs iets triviaals als 'krijgen we na de rode vlag een staande of rollende herstart' was eigenlijk niet duidelijk. Op het oog dezelfde vergrijpen van coureurs komen op totaal verschillende sancties te staan. Dan lok je ook wel uit dat iedereen en zijn moeder zich oneerlijk behandeld voelt.
Ook al is het geen sport maar entertainment, dit gaat voor mij wel echt ten koste van de vermaak-waarde.