Valt wel wat voor te zeggen hoor als je daar echt remt. Het gas loslaten om je tegenstander er voorbij te laten op dat punt en je tegenstander die dan ook van het gas af gaat omdat die niet voor de DRS streep wil passeren is natuurlijk wat frustrerend, maar als je dan ook nog op de rem trapt, dan zit je gewoon fout. Half Nederland klept Olav Mol braaf na (wat een verademing dat we daar vanaf zijn volgend seizoen), maar de straf is niet onterecht.
Formule 1 #2 - Zandvoort, Assen of geen van beide?
mono Dat zou kloppen als Hamilton ook niet op hetzelfde moment aan het remmen en terugschakelen was zoals je duidelijk in de herhaling kunt zien. De rem actie was niet de reden dat Hamilton er achter op reed, dat was de onduidelijkheid tussen hem en zijn team blijkbaar en de chaos die de FIA er van gemaakt heeft.
mono Volgens Red Bull remde Verstappen helemaal niet meer dan in normale rondes op dat punt. Als dat waar is, is de hele situatie anders. Je moet natuurlijk remmen om de bocht om te gaan en dat Hamilton er achterop klapt is niet per se Max' schuld.
Niet om nou direct een definitief oordeel te vellen maar het lijkt me dubieuzer dan jij hier schetst. En de 5 seconden voor leaving the track sloeg écht nergens op.
mono Verstappen remde sowieso niet 'zomaar'. Hij moest afremmen op dat punt. Hooguit remde hij meer dan nodig (al is dat dus niet zeker).
Hamilton wilde er gewoon niet langs en ging ervanuit dat Verstappen de racelijn zou blijven rijden. Verstappen ging aan de kant. Dat lijkt me de primaire reden dat hij ineens er achter kwam.
tsjok Nee, die 5 seconden snapte ik ook niet. Maar het helpt ook niet dat er weinig duidelijkheid is over hoe het nou werkt als je je tegenstander er voorbij wil laten, maar je tegenstander het aanbod afslaat. Is iemand de kans geven voldoende? De wedstrijdleiding leek dat wel zo te stellen, maar vervolgens wordt er een straf uitgedeeld. Dat kan ik niet rijmen.
Verstappen remde zeker wel 'zomaar' - op dat punt was het absoluut nog niet noodzakelijk om te remmen. Het links-rechts-links sturen lijkt bovendien hier plots uit het geheugen verdwenen te zijn.
- Edited
We kunnen in elk geval wel stellen dat de FIA het ontzettend heeft verneukt dit seizoen. Voor zoveel verschillende zaken zijn straffen achterwege gebleven dat haast elke beslissing nu hypocriet of willekeurig is.
mono De FIA heeft er afgelopen weekend een potje van gemaakt, Red Bull is tot 2 keer toe akkoord gegaan met een voorstel van de raceleiding om plekken terug te geven waarbij het de 2e keer duidelijk niet goed gecommuniceerd is door de raceleiding met Mercedes waardoor Hamilton nogal bizar reageert.
- Edited
Chewie
Dat laatste Hamilton deed dus niet, Verstappen zorgde juist subtiel voor lichte verwarring bij Hamilton met zijn stuurgedrag, met als kers op de taart het onnodig remmen. Iemand er voorbij laten gaan is simpel: gas los, ietwat van ideale lijn afwijken en de persoon gaat er voorbij. Wat doet Verstappen? Beetje slalommen, beetje remmen en hoppakee, iemand klapt er achterop en dan de vermoorde onschuld spelen.
Zoiets is gewoon een verkapte poging tot doodslag. Weg met die levensgevaarlijke vent op dat circuit.
mono Half Nederland klept Olav Mol braaf na (wat een verademing dat we daar vanaf zijn volgend seizoen)
Verwacht jij verbetering volgend seizoen? Dat die Coronel mee gaat naar NENT is een teken aan de wand. Uiteindelijk zal het toch gewoon draaien om zoveel mogelijk merchandise te verkopen. De neutrale kijker die even 200 euro per jaar neer lapt zal een kleine minderheid zijn, het bierpubliek een meerderheid.
- Edited
remlof Ik vind Max Verstappen buitengewoon onsympathiek, maar ik hoop wel dat ie toch nog wereldkampioen wordt.
En hij heeft een irritante piepstem.
Zoals ik al eerder zei is het inderdaad een erg merkwaardige familie (in mijn optiek).
Tegelijkertijd is het absurd waar Mercedes allemaal mee weg komt. Dat van die eerste herstart kwam alleen doordat Verstappen zijn banden koud waren gemaakt door Hamilton zijn getreuzel.
Maarja, Britse 'sport'. Alonso zei dat goed.
Klopkoek Dat Coronel blijft vond ik inderdaad ook jammer, maar verder lijkt er prima gesaneerd te worden met het vertrek van Mol, Plooij en Kamphues. Het nieuwe presentatieduo en de nieuwe pitreporter ken ik zelf niet echt, maar ik kan me niet voorstellen dat het erger is dan Mol en Plooij. Het zal altijd wel wat gekleurd commentaar blijven (dat is bij Sky niet anders), maar ik vond b.v. Rick Winkelman al een verademing ten opzichte van Plooij.