• Sport
  • Formule 1 #2 - Zandvoort, Assen of geen van beide?

Kan Verstappen nu voor een 1-stopper gaan?

En weer een Haas gecrasht en weer een herstart :')

Die actie van Verstappen leek me niet reglementair, maar dat gold natuurlijk net zo goed voor wat Hamilton deed tijdens de formatieronde... Gewoon herstarten in dezelfde volgorde?

Sloggi Vraag me af of Verstappen hier een gridstraf voor gaat krijgen. Leek vrij duidelijk inhalen buiten de baan, maar hij werd er ook echt af gedrukt...

En ook nog kans dat Max 5 seconden straf krijgt die je dan evt van de finishtijd af mag trekken?

tsjok Zouden ze nog wat met het ge-eikel van Bottas en Hamilton doen?

Sloggi Uit protest kijk ik het op een stream in plaats van een betaald abonnement.

Zozo, dat verdient wel een lintje.

Vesrtappen start nu als derde dus als straf, na Ocon(!) en Hamilton.

remlof Belachelijk. Twee plaatsen straf voor één plaats illegaal winnen.

Ik ben voor Hamilton. Een echte winnaar, zo zal ook vandaag blijken.

Friek Moet jij geen WOB-verzoek in elkaar flanzen?

In de 34ste ronde zal Hamilton Verstappen passeren en de (terechte) winst binnenslepen. In de laatste race zal Max, net als zijn vader, in de grindbak belanden en niet finishen.

Man man man je zult maar de wedstrijdleiding zijn

tsjok Verstappen had meer rechts kunnen houden maar er was toch meer dan plek genoeg voor Hamilton om er omheen te sturen...

Sloggi Nu krijgt Verstappen 5 seconden straf terwijl hij die plek al tot twee maal toe terug heeft (proberen te) (ge)geven...

tsjok Dit gaat toch nergens meer over. Je geeft 'm terug (in tweede instantie daadwerkelijk) en dan word je alsnog gestraft.

En Hamilton zal ook geen straf krijgen voor het feit dat 'ie z'n auto in die van Verstappen probeert te parkeren.

Sloggi Zal wel 5 seconden krijgen. Dan hebben ze toch iets gedaan en wint Hamilton alsnog.

Ik vind Mercedes en Hamilton ontzettend onsympathiek maar alle racistische drek die op Fok! voorbij komt in de F1-topics is toch wel ongeëvenaard sneu hoor :').

Sloggi Fok! is toch wel ongeëvenaard sneu hoor :')

Fixed that for ya.

Lewis reed zoals gewoonlijk weer een koninklijke race.

Ik vind Max Verstappen buitengewoon onsympathiek, maar ik hoop wel dat ie toch nog wereldkampioen wordt.

En hij heeft een irritante piepstem.

En gelijk heeft hij.

Max heeft een tijdstraf van 10 seconden gekregen voor het feit dat hij aangereden werd door Lewis.

20 seconden was pas lullig geweest, dit maakt geen fuck uit.

Valt wel wat voor te zeggen hoor als je daar echt remt. Het gas loslaten om je tegenstander er voorbij te laten op dat punt en je tegenstander die dan ook van het gas af gaat omdat die niet voor de DRS streep wil passeren is natuurlijk wat frustrerend, maar als je dan ook nog op de rem trapt, dan zit je gewoon fout. Half Nederland klept Olav Mol braaf na (wat een verademing dat we daar vanaf zijn volgend seizoen), maar de straf is niet onterecht.

mono Dat zou kloppen als Hamilton ook niet op hetzelfde moment aan het remmen en terugschakelen was zoals je duidelijk in de herhaling kunt zien. De rem actie was niet de reden dat Hamilton er achter op reed, dat was de onduidelijkheid tussen hem en zijn team blijkbaar en de chaos die de FIA er van gemaakt heeft.

Chewie Dat helpt natuurlijk niet, maar je mag daar als coureur gewoon niet zo maar remmen, dus dan is het incident primair jouw fout. Zo werkt dat nou eenmaal in de F1.

mono Volgens Red Bull remde Verstappen helemaal niet meer dan in normale rondes op dat punt. Als dat waar is, is de hele situatie anders. Je moet natuurlijk remmen om de bocht om te gaan en dat Hamilton er achterop klapt is niet per se Max' schuld.

Niet om nou direct een definitief oordeel te vellen maar het lijkt me dubieuzer dan jij hier schetst. En de 5 seconden voor leaving the track sloeg écht nergens op.

• mono replied to this.

mono Ja maar hij remt dus niet "zomaar"

• mono replied to this.

mono Verstappen remde sowieso niet 'zomaar'. Hij moest afremmen op dat punt. Hooguit remde hij meer dan nodig (al is dat dus niet zeker).

Hamilton wilde er gewoon niet langs en ging ervanuit dat Verstappen de racelijn zou blijven rijden. Verstappen ging aan de kant. Dat lijkt me de primaire reden dat hij ineens er achter kwam.

tsjok Nee, die 5 seconden snapte ik ook niet. Maar het helpt ook niet dat er weinig duidelijkheid is over hoe het nou werkt als je je tegenstander er voorbij wil laten, maar je tegenstander het aanbod afslaat. Is iemand de kans geven voldoende? De wedstrijdleiding leek dat wel zo te stellen, maar vervolgens wordt er een straf uitgedeeld. Dat kan ik niet rijmen.