• Sport
  • Formule 1 #2 - Zandvoort, Assen of geen van beide?

Het altijd sympathieke Mercedes vraagt om nader onderzoek.

Sloggi De raceleiding vroeg hier een beetje om, doordat ze hebben gezegd dat ze Max' onboard camera-feed nog niet hadden toen de beslissing werd genomen. Verwacht overigens niet dat de uitkomst ineens heel anders wordt.

In ander nieuws: vandaag is bekend geworden dat Giovinazzi wordt gedumpt door Alfa. Dat maakt de weg vrij voor Zhou als nieuwe coureur en daarmee is de grid voor volgend jaar compleet:

5 days later

Heh, vlak voor de start van de GP van Qatar worden er nog twee gridstraffen uitgedeeld voor het negeren van de gele vlaggen gister tijdens de kwalificatie. Verstappen wordt 5 plaatsen teruggezet en Bottas 3.

Startgrid nu:

1. Hamilton
    2. Gasly
    3. Alonso
    4. Norris
    5. Bottas
    6. Sainz
    7. Verstappen
    8. Tsunoda

Start GP om 15:00 uur.

remlof Voor zover Verstappen niet al kansloos was is hij dat nu wel.

Ik zie het kampioenschap echt uit zijn handen glippen. Als Hamilton drie keer wint is het klaar en dat is helemaal niet onvoorstelbaar met de huidige krachtsverhoudingen.

Het negeren van die gele vlaggen was natuurlijk ook helemaal niet handig.

GSbrder Altijd een sport geweest waar ethiek ondergeschikt is aan de knaken.

En toch zitten de meeste F1 fans straks gewoon weer te kijken en te zorgen voor reclame-inkomsten.

Het zijn niet alleen de F1, de tv zenders en de sponsoren die daar een verantwoordelijkheid in hebben. Wij kunnen er ook zelf voor kiezen om daar niet naar te kijken.

Ik moet toch even denken aan de (overigens verder vrij matige) film 'Untraceable'.

tsjok Ik vrees ook het ergste. Al kan Hamilton ook nog een keer een floprace rijden natuurlijk. Eerst maar eens kijken hoe het vandaag gaat.

Hamilton direct los. Max wordt opgehouden door Alonso en Gasly.

Verstappen langs Gasly, P3 nu.

En P2. Nice. Nu het gat met Hamilton dichtrijden.

Verstappen ligt nu alweer tweede.

Bizar hoe snel Hamilton en Verstappen uitlopen op de rest.

Oef, Hamilton 0.4 seconden per ronde sneller dan Max momenteel.

Molurus Dat dichtrijden lukt nog niet echt, het zal toch op de pitstopstrategie aankomen.

Bijzonder eigenlijk hoe betrouwbaar de auto's tegenwoordig zijn. Zeker ook gezien de verhalen over de nieuwe motor van Hamilton die op 120% zou draaien. In mijn herinnering stond er vroeger (in mijn jonge jaren was ik fan van Häkkinen) regelmatig iemand stil.

Verstappen momenteel marginaal sneller dan Hamilton.

Sloggi Ja, je herinnering klopt. Veelzeggende statistiek is dat er in de geschiedenis van de F1 maar 12 races zonder DNF's zijn geweest, waarvan 7 in de laatste vijf jaar (en drie dit seizoen). Tussen 1961 en 2005 gebeurde dat niet één keer!

Molurus Yep, het gat wordt langzaam kleiner. Kunnen we daaruit concluderen dat de Mercedes sneller is op de mediumband en de RB op de harde?