• Sport
  • Formule 1 #2 - Zandvoort, Assen of geen van beide?

Hamilton direct los. Max wordt opgehouden door Alonso en Gasly.

Verstappen langs Gasly, P3 nu.

En P2. Nice. Nu het gat met Hamilton dichtrijden.

Verstappen ligt nu alweer tweede.

Bizar hoe snel Hamilton en Verstappen uitlopen op de rest.

Oef, Hamilton 0.4 seconden per ronde sneller dan Max momenteel.

Molurus Dat dichtrijden lukt nog niet echt, het zal toch op de pitstopstrategie aankomen.

Bijzonder eigenlijk hoe betrouwbaar de auto's tegenwoordig zijn. Zeker ook gezien de verhalen over de nieuwe motor van Hamilton die op 120% zou draaien. In mijn herinnering stond er vroeger (in mijn jonge jaren was ik fan van Häkkinen) regelmatig iemand stil.

Verstappen momenteel marginaal sneller dan Hamilton.

Sloggi Ja, je herinnering klopt. Veelzeggende statistiek is dat er in de geschiedenis van de F1 maar 12 races zonder DNF's zijn geweest, waarvan 7 in de laatste vijf jaar (en drie dit seizoen). Tussen 1961 en 2005 gebeurde dat niet één keer!

Molurus Yep, het gat wordt langzaam kleiner. Kunnen we daaruit concluderen dat de Mercedes sneller is op de mediumband en de RB op de harde?

Nou, als Verstappen geen kampioen wordt maakt RBR nu in ieder geval een meer dan goede kans om het constructeurskampioenschap binnen te slepen.

Ik denk niet dat Max het gat nog gaat dichtrijden.

Nou, ieg nog snelste ronde.

Max toch nog het punt voor de snelste raceronde, had ie die laatste bandenwissel niet eens voor nodig gehad.

Spelen ze nu het Duitse volkslied? Voor wie precies?

Reya Het winnende team, Mercedes dus.

Dit leek me voor Max het hoogst haalbare. De Mercedes van Hamilton lijkt de laatste paar races weer een stuk meer snelheid te hebben dan de Red Bull, dus je moet gaan vrezen voor de kansen van Verstappen. Als Hamilton de volgende race uit rijdt, dan wordt in de laatste race beslist. Dat is ook alweer een tijdje geleden, zeker als je de interne Mercedesstrijd tussen Rosberg en Hamilton even wegdenkt.

janneke141 helemaal mee eens, maximaal haalbare dit. Zorgen dat je er komende twee races achter/bij zit, één keer winnen is waarschijnlijk genoeg. Momentum lijkt zeker bij Mercedes te liggen, maar foutje/DNF ligt altijd op de loer, zie Bottas vandaag.

• mono replied to this.

Reya

Eerbetoon aan ome Adolf. Bij de F1 is men nu eenmaal nogal dol op foute figuren.

• Reya replied to this.

Loveless Nou is je banden oproken ook echt wel iets waar specifiek Bottas heel goed in is. Hamilton kan vaak een stuk langer door op eenzelfde setje.

Duke

Zal wel een oekaze van de Mosley-dynastie zijn, inderdaad.

mono Jawel, maar dit was gewoon gokken en verliezen, zoals meerdere die tevergeefs voor een éénstopper gingen. Het lukte alleen Alonso succesvol volgens mij.

Bottas was sowieso weer heerlijk Bottas vandaag. Plekken verliezen bij de start, daarna bijna niemand voorbij komen en dan weer een aardige dosis pech.

10 days later

Mijn favoriet:

"Het is nu obligaat om te zeggen 'het is en blijft een Duitser', maar daarmee is het wel even gezegd".

Ik ga dit kermisnummer missen.

Mijn favoriet zijn de zeldzame keren dat Olav Mol zijn klep houdt.

Gemiste kans om Sierd de Vos te introduceren als commentator.

Reya Gemiste kans om Sierd de Vos te introduceren als commentator.

Vond hem eerst niks maar ben met de jaren gaan in zien hoeveel beter hij is dan een Jeroen Grueter of Frank Snoeks.

Jack van Gelder als radio commentator wordt nog steeds gemist...

Klopkoek Vond hem eerst niks maar ben met de jaren gaan in zien hoeveel beter hij is dan een Jeroen Grueter of Frank Snoeks.

Goede grap. Nog liever gewoon alleen maar die nep stadion geluiden dan dat nep-spaanse ge-gollllll of half racistische oninteressante uitwijdingen over de nicht van de zus van de oom van de eigenaar van de favoriete kroeg van de linksbuiten.

tsjok Het voetbal en F1 publiek heeft niet zoveel met woke. Die willen bier, schieten en tieten.

Zo een Jeroen Grueter ga ik echt van kokhalzen. Wat een zelfingenomen kwal.

Klopkoek Had jou niet helemaal als dat publiek ingeschat, maar zo leer je elke dag bij.

On topic: de vrije training in Jeddah is momenteel bezig. Wat een bizar circuit zeg; het is net zo smal als Monaco, met overal muren, maar dan met extreem hoge topsnelheden, veel rechte stukken en drie DRS-zones. Ik voorspel chaos voor zondag. Eén iemand hoedt zich maar te verremmen en je hebt al bijna een rode rood.

tsjok Ik herken kwaliteit, ook al is het niet mijn smaak. De heren Grueter, Snoeks, Maijer en Driessen ontberen elke vorm van kwaliteit (m.i.).

Klopkoek Ik weet niet of het wel zo duidelijk een Mercedes-circuit is als veel gezegd wordt. Het lijkt niet echt op de andere 'snelle' circuits, en er zitten toch ook wel een paar redelijk extreme bochten in. Daarbij is inhalen zelfs op de rechte stukken niet super makkelijk omdat het zo smal is. En als je ook nog safetycars er bij krijgt zal Hamilton ook niet heel ver uit kunnen lopen.

Het is natuurlijk een schande dat in dit misdadige regime geracet wordt, maar het is wel echt een boeiende baan.

tsjok Ik heb er niet zo'n kijk op, maar dat lijkt mij in het voordeel van Verstappen gezien het technische overwicht dat Mercedes momenteel lijkt te hebben. Hopelijk vallen noch Verstappen noch Hamilton uit, dan blijft het spannend.