Eens, ik vond haar echt één van de hoogtepunten deze aflevering. Zowel haar acteerwerk als de rol van Melisandere. Ik was eerst een beetje teleurgesteld dat haar grote rol blijkbaar inhield dat ze Ayra in de goede richting moest wijzen. Maar uiteindelijk was zij de enige die niet als een kip zonder kop rondliep en een plan had.
Op zich vind ik het tof dat Ayra de persoon was die de Night King om zeep hielp (al had het wel iets beter geschreven mogen zijn. Waar kwam ze opeens vandaan en was de koning niet omringt door White Walkers?), maar het is ook wel een beetje gaar dat opeens het verhaal van Jon gekaapt werd. Hij is teruggebracht uit de dood voor dit gevecht (we kunnen zeggen dat het zijn taak was om iedereen bijeen te brengen, I guess) en uiteindelijk is hij niet één keer in de buurt gekomen van de Night King en heeft hij vooral gefungeerd als red herring om de grote Ayra-twist te verhullen.
En hoewel het ingenieus was om de lichtjes uit te zien gaan als tekens dat alle Dothraki-strijders dood waren, snapte ik van dat aanvalsplan helemaal niks.
Maar goed, het is niet de laatste slag en het was altijd een lastig verhaal omdat ze De Night King zo machtig hadden gemaakt dat hij altijd lullig aan zijn einde moest komen. Ik denk dat het gevecht om de troon belangrijker is. Hopelijk is het verhaal dan beter.
En nog een positieve noot, de muziek was fantastisch deze aflevering.