Nou, gisteren de laatste aflevering gezien van seizoen acht. Het hele laatste seizoen vond ik op een twee afleveringen na maar matig vergeleken met de andere seizoenen. Veel visueel spektakel wat op zich wel mooi was maar het verhaal en scenes werden naar mijn mening te lang uitgemolken. Het werd gewoon een beetje saai om die ernstige blikken minuten lang in een halve slowmotion te bekijken. De conclusie en afronding was wel oké. Jon die naar het Noorden gaat met de Wildlings, iets wat Tormund al eerder beweerde dat zijn plek het echte noorden achter de muur is. Arya die op ontdekkingstocht gaat, Sansa als "King of the North!" en Bran als kreupele koning. De Starks hebben dus overal een vinger in de pap. Maar waar is die draak nou? Die smeerde hem leuk met het lijk van Daenerys en Bran zou hem gaan zoeken maar dat blijft dus ook open. Ik vond de ondergang van Cersei en Jaime ook niet zo spannend. Daar had wel meer uit kunnen worden gehaald.
Al met al is het jammer dat het laatste seizoen zoveel aan kwaliteit heeft ingeleverd. De andere delen vond ik echt heel goed en bij vlagen briljant. Er zat ook iets heel rauws soms aan wat je niet verwacht. Dit was echt meer een Amerikaanse standaard productie had ik het idee. Wel goed maar niet gedenkwaardig uiteindelijk.