Ik vond het tot en met Dany's speech wel prima allemaal, gewoon all-in op kwaadaardige Hitlerdany, hele wereld willen veroveren, goede visuals, dat stukje met die drakenvleugels achter haar als ze de deur uit stapt, ik was overwegend tevreden.
Maar daarna, jongens jongens jongens.
Jon die na een hele vijf minuten nadenken toch maar besluit Dany nog een laatste kans te geven, waarna zo'n beetje de meest cliché-boevenspeech ertoe moet leiden dat hij haar toch neersteekt. 'Ja, maar de andere mensen dan 😢' 'Haha, die mogen niet kiezen 🐲 '
Drogon die de kamer binnenvliegt en direct realiseert dat niet Jon de schuldige is, maar dat ze allemaal slachtoffer zijn van bestaande machtsconstructies! Wat een slimme draak.
Jon die de koningin neersteekt en gevangen wordt genomen door dezelfde persoon die twee scenes eerder nog kelen aan het doorsnijden was van mensen die het waagden tegen het leger van eerdergenoemde koningin te vechten. Uhuh.
Bran die koning wordt, lol. Ik kan er best inkomen dat het op een bepaalde manier zou kunnen gebeuren dat de hele wereld besluit dat Bran eigenlijk de beste koning is en ze hem dus maar op die troon hijsen, maar dit? Er staat een gevangene terecht, die vertelt dat verhalen superbelangrijk zijn en dat daarom Bran koning moet worden en iedereen vindt dat maar prima.
Het onafhankelijke Noorden, maar alle andere koninkrijken (looking at you, Dorne) blijven uiteraard lachend verenigd onder Bran, want ja, waarom zou je ook nog onafhankelijk willen zijn als je ook gewoon kan dienen onder een koning waarvan andere mensen zeggen dat hij heel veel weet en die nu gekozen wordt.
De comedy-toonzetting op sommige momenten. Leuk Edmure.
Wat doet Bronn daar opeens? 'Oh ja dat karakter vonden mensen leuk, die moeten we ook nog even een plek geven. Haha, misschien is het grappig als ze dan allemaal een beetje leuke banter gaan doen nadat koning Bran even naar binnen en buiten is gerold'.
Zoveel verhaallijnen waar meer in had gezeten en waar gewoon niks meer mee gedaan is (al is dat meer een klacht over het hele seizoen).
Uiteindelijk ben ik dan nog wel tevreden over het einde van Jon, Sansa en Arya. Daar kon ik nog wel inkomen, maar voor de rest van de aflevering heb ik maar heel weinig goede woorden over.