Sloggi Mij een raadsel, maar het zal wel weer een opmaat zijn naar het college dat staat te vloeken en te tieren dat de markt onvoldoende doet aan de woningnood en daarom zelf moet gaan bouwen. Op de een of andere manier kan het projectbureau dus geen lopende, reële projecten meehelpen om van de grond te krijgen, maar wil het wel gaan investeren in het opkopen van individuele sociale huurwoningen. Volledig tegen het belang van de stad en de woningmarkt, maar dat boeit GroenLinks en PvdA klaarblijkelijk weinig.

• Reya replied to this.

GSbrder Op de een of andere manier kan het projectbureau dus geen lopende, reële projecten meehelpen om van de grond te krijgen,

Ik ben uiteraard een complete nitwit op het gebied van vastgoedontwikkeling, maar in welke schakel van het proces is dit bureau zo essentieel?

Reya

Meestal moet er bij grotere projecten ook van alles gebeuren in de openbare ruimte. Dat laat Amsterdam vast niet aan ontwikkelaars over 😂

Reya Bouwstop hè? Dus je mag niet bouwen.
        Als dat wel kon, dan kun je ook wel een tijdje zonder gemeente.

Drietebuul Lijkt wel op de ‘cage houses' in Hong Kong. Wel extreem treurig. Maar zo wonen Poolse gastarbeiders toch al jaaaren?

Ossu
          Backpackers ook. Zo'n gezellig hostelletje.

Maar is een kamer van 25m² of zo en een gedeelde badkamer, en daar vang je dan 15x345 euro de maand voor.

• Ossu replied to this.

Drietebuul Een van mijn tofste vakantieherinneringen is met z'n tienen als backpacker ergens in een een-kamer-studiootje in Oost-Europa.

Maar permanent zo wonen is toch andere koek.

Ossu
              Vraag me ook af hoe permanent dit is, gezien de "registration not possible". Maar voor de huisjesmelkerij lijkt er een horde genomen om weer een hele nieuwe markt aan te boren. Waarom zou je een 25m² kamer voor 1200 in de maand aan één student verhuren als je er ook 15 in kwijt kan en zo ruim 5K in de maand kan vangen?

Ik ga alleen naar hostels als ik zin heb in Drugshond.

Sloggi Polen zijn duur geworden, bijna Duits. Dit is eerder voor Bulgaren of Roemenen.

Ik dacht altijd dat de 50 vierkante meter waarop ik woon krap behuisd is, maar dit zet dat wel in perspectief.

Gewoon je gang verhuren als appartement. Creatief, wel.

Reya
                Locatie, locatie, locatie, zoals onze GSbrder het van de daken schreeuwt.

Reya
                Oh, ik heb jarenlang in een studio van 30 m2 gewoond (op de foto schat ik hoogstens op 20 m2 in). Vond 't wel prima te doen en eigenlijk niet zo heel krap. Totdat je bezoek wil ontvangen uiteraard.

Reya Ziet er netjes uit. Heb vorig jaar een studio in Utrecht bezichtigd ergens in Ondiep, dat was net zoiets maar dan erbarmelijk slecht onderhouden en nog duurder ook.

Maar mits goed onderhouden is zoiets toch best prima voor een tijdje, voor iemand die jong en nieuw in de grote stad is?

Reya

Ik zie dat ze nog een woning zoekt in Rotterdam/DenHaag/Amsterdam van max huur 400 EURI. Lekker realistish wel. Ik liep paar weken ook langs twee jonge meiden die serieus aan het discussieren waren tijdens de chai latte dat ze op zoek waren naar een benedenwoning met tuin en minimaal 4 slaapkamers in de stad. Tikje wereldvreemd wel als je geen multimiljonair bent. Ik ben ook opzoek naar een eenhoorn die mij kan leiden naar die boom vol gouden munten.