janneke141

Generatie X (Engels: Generation X of Gen X) is de generatie geboren na de babyboomgeneratie. Deze groep betreft ruwweg de mensen die zijn geboren tussen 1961 en 1980.

De millennials (Generatie Y) zijn een demografische generatie, volgend op de generatie X. Door onderzoekers en in de media worden de geboortejaren van deze generatie gelegd tussen begin jaren 1980 en de late jaren 1990 tot vroege jaren 2000. Een breed geaccepteerde definitie hanteert als grenzen de geboortejaren 1981 en 1996.

tsjok

Wel grappig dat deze smiley nu ook gewoon op whatsapp zit.

Drietebuul Ja? Het zal wat van de precieze leeftijd afhangen, maar de oudste millennials zijn nu al te oud om nog een normale 30-jarige hypotheek af te sluiten en die voor het voorspelde pensioenbegin af te lossen.

Ossu
    Als ik afga op mijn eigen bubbel (veelal hoogopgeleiden, tussen de 25 en 35 jaar oud. Daar zit inderdaad een stukje Gen-Z bij) zijn de woningbezitters veruit in de minderheid. Ik denk leeftijd en opleidingsniveau daar een rol spelen. De leeftijdsgenoten die jong zijn begonnen met werken hebben wellicht nog een woning kunnen kopen (en mee kunnen profiteren van de prijsexplosie van de afgelopen jaren). Ben je echter de afgelopen vijf jaar de arbeidsmarkt opgegaan (wat niet ongebruikelijk is voor de hogeropgeleiden in mijn kring): dikke kans dat je je in de handjes moet knijpen met een huurwoning zonder al te belachelijke woekerhuur.

Maar het idee dat millennials intussen oud genoeg zouden moeten zijn om een woning te hebben gekocht, zie ik in ieder geval niet terug.

Hou wel mijn hart vast voor die Gen-Z'ers. Het lijkt voorlopig allemaal namelijk niet bepaald beter te worden.

Drietebuul Gennie Z zijn nog teveel bezig met hun studieschuld om een hypotheek van 6 ton te kunnen nemen (starterswoning Amsterdam).

Lees net dat statushouders voorrang krijgen bij huurwoningen. Hugo maakt ook op dit departement vrienden.

Maar dit is toch geen nieuws? In veel gemeentes was dit dacht ik al zo.

Tem Was ook zo. Oud nieuws, nieuwe zakken. Wel jammer dat ze het evenredig over de veiligheidsregio's/gemeenten verdelen. Dacht dat we voor zulke zaken krimpregio's hadden.

Friek Lekker in Heerlen gaan zitten, daar hebben ze meer inwoners nodig.

GSbrder
              Je moet wel erg xenofobisch zijn om statushouders naar Limburg te sturen.

Friek Juist niet, statushouders zullen zich daar thuisvoelen.
                Van Marioepol naar Hoensbroek, de kogels in de muur en het zacht glooiende landschap blijven.

• Duke replied to this.