Wat mij stoort is de houding van de bouwers. "Haha, ja foutje kan gebeuren, volgend jaar beter". Ze hebben eigenhandig bijna een hele wijk in de as gelegd. De gemeente heeft de lijn van gedogen gekozen en dat heeft blijkbaar gefaald. Neemt niet weg dat de gemeente niet verantwoordelijk is voor de schade, ik hoop dat ze hun lesje wel geleerd hebben. Deze inwoners van Den Haag in elk geval niet en ik mag hopen dat verzekeraars wel de juiste juridische weg kiezen.
Wat betreft het toegeven aan dreigementen: kijk, ik snap dat je als "gewone" ambtenaar niet graag je gezin bedreigd ziet worden en dat je dan geneigd bent het één en ander dan maar door de vingers te zien. Maar hier hebben we toch de ME voor? Om dat zooitje ongeregeld even een paar klappen te verkopen als het niet goedschiks gaat? De gemeente en de ordehandhaving zijn gewoon ontzettend slap geweest. Dit is het type mens wat alleen maar luistert als ze klappen krijgt. Die moet je dan ook maar uitdelen. Het zal wel als een tokkiemening worden beschouwd, maar dat interesseert me niet.