Drietebuul Ik wacht wel tot er later een bundel verschijnt met een aantal DLC's erbij. Heb toch geen haast.

Ik ga hem denk ik wel meteen halen. De wijzigingen die ze nu doorvoeren (ook een beetje door te bewegen richting Humankind) ben ik wel heel erg benieuwd naar.

Eur
    Humankind heb ik nooit geprobeerd. Leek me wel leuk, maar zag aanvankelijk wat negatieve reacties voorbijkom. Later was die game bij mij alweer een beetje onder de radar verdwenen.

Heb zelf No Man's Sky maar eens een kans gegeven. Was jaren geleden een gigantische flop. Maar kennelijk hebben ze er al die tijd aan zitten sleutelen en zijn de recensies momenteel overwegend positief. Heb er nog niet genoeg van gezien om er een oordeel over te kunnen vellen.

Iemand anders die het ook speelt (of heeft gespeeld)?

• Myst replied to this.

Drietebuul Ja, ik heb de game en elke paar updates speel ik het weer eens. Ik heb de laatste update nog niet gespeeld. Ik denk dat de variatie in werelden nu heel groot is, dat is een plus.

Maar ik vind de gameplay loop gewoon niet interessant genoeg. Het gaat niet zo diep en in mijn ervaring is het een beetje vliegen, je schip weer opknappen en weer door. Op enig moment heb je de meeste biomes wel gezien en is de lol er af.

Ik ben niet zo goed in het zelf doelen stellen. En games waarin je zelf een basis of iets dergelijks moet bouwen vind ik geen ruk aan. Dat is denk ik best een groot deel van de appeal van deze game, maar dat is aan mij niet besteed.

Myst Ik heb sterk het gevoel dat de 'niet willen toegeven dat het altijd al een kutspel was en nog is'-crowd daar de lichten aanhoudt.

Zelfs als het nu minder ellendig is is het volgens mij gewoon een oersaai spel dat nooit zoveel bekendheid had gekregen, ware het niet voor alle valse beloftes.

Myst Maar ik vind de gameplay loop gewoon niet interessant genoeg. Het gaat niet zo diep en in mijn ervaring is het een beetje vliegen, je schip weer opknappen en weer door. Op enig moment heb je de meeste biomes wel gezien en is de lol er af.

Ik heb er nu een paar uurtjes in gestoken en dit lijkt inderdaad een beetje het geval.

Vlieg naar een planeet. Verzamel wat grondstoffen. Koop een upgrade.

Ik mis een beetje de uitdaging. De stimulans om zelf doelen te stellen is er ook niet echt, terwijl dat in andere crafting/survival games wel goed is vormgegeven.

Mensen die andere survivalgames dan The Long Dark spelen zijn sowieso moeilijk serieus te nemen.

Luda Ik vond Enshrouded best aardig. Ga het bij de 1.0 release nog wel eens weer helemaal spelen want er is van alles bijgekomen inmiddels.

Luda
          The Long Dark in je broekie.

a month later

Disco Elysium uitgespeeld. Mooie RPG/detective game. En bomvol politiek commentaar, dus zal hier ook de nodige mensen aanspreken. Paar keer hardop zitten lachen. Goed verhaal, goede muziek, goede dialoog.

Drietebuul Ja fantastische game! Echt een aanrader. Veel diepgang en heel grappig.