Wat speel je nu?
De Metroid games! Mocht je iets uitdagends willen, pak Dread. Heb je Prime nog niet gespeeld dan vind ik Metroid Prime: Remastered een aanrader. Een stuk rustiger dan Dread, maar erg leuke 3D levels waar je je weg door moet vinden.
Zelf inmiddels begonnen aan Zelda: Ocarina of Time, Master Quest. Heb het origineel echt 100% uitgespeeld, maar deze versie nog niet aangeraakt. Nostalgie in een nieuw jasje deze kerstvakantie.
tsjok
En nog iets moois ontdekt?
Ik wacht nog een beetje op Civ VII. Ondertussen deze game van m'n wishlist maar gekocht in de winter sale:
Drietebuul Mario Kart en Party (de nieuwste), Mario 64 (de oude), Portal 2. Breath of the Wkld al aangeschaft maar nog geen tijd voor gehad.
- Edited
God of War Ragnarok uitgespeeld, nu aan Astro Bot begonnen. Beide bevallen goed.
Verder uiteraard Balatro kapotgespeeld, zoals iedereen zou moeten doen.
Drietebuul
Dit is een beetje zoals ik me een @Friek sim voorstel.
Drietebuul Afgezien van de auto dan
mono Ik wacht nog een beetje op Civ VII.
Tweakers is er niet onverdeeld enthousiast over: https://tweakers.net/reviews/12894/civilization-vii-verandering-is-niet-altijd-verbetering.html
het voelt ook alsof VII nog een paar patches en misschien zelfs dlc nodig heeft om écht een leuke game te worden.
Daar hebben ze natuurlijk ook al op voorgesorteerd. Er is al DLC aangekondigd nog voor de game is uitgebracht. Ze hebben dus bewust zaken uit de game geknipt om later als "extraatjes" te kunnen verkopen. Zo ging dat bij Civ V en VI ook.
Ik wacht wel tot er later een bundel verschijnt met een aantal DLC's erbij. Heb toch geen haast.
Drietebuul Ik heb dit ook met Civ V gedaan. Zijn ook nog goede community patches voor die het geheel nog beter maken. Civ is typisch zo'n game waarvan je echt niet de laatste versie hoeft te spelen om het leuk te hebben.
De Guardian was dan weer vrij positief overigens: https://www.theguardian.com/games/2025/feb/03/civilization-vii-review-your-empire-strikes-back-in-glorious-new-detail
Drietebuul Ik wacht wel tot er later een bundel verschijnt met een aantal DLC's erbij. Heb toch geen haast.
Ik ga hem denk ik wel meteen halen. De wijzigingen die ze nu doorvoeren (ook een beetje door te bewegen richting Humankind) ben ik wel heel erg benieuwd naar.
Eur
Humankind heb ik nooit geprobeerd. Leek me wel leuk, maar zag aanvankelijk wat negatieve reacties voorbijkom. Later was die game bij mij alweer een beetje onder de radar verdwenen.
Heb zelf No Man's Sky maar eens een kans gegeven. Was jaren geleden een gigantische flop. Maar kennelijk hebben ze er al die tijd aan zitten sleutelen en zijn de recensies momenteel overwegend positief. Heb er nog niet genoeg van gezien om er een oordeel over te kunnen vellen.
Iemand anders die het ook speelt (of heeft gespeeld)?