Iedereen zijn eigen vermaak natuurlijk, maar dit soort games klinken voor mij altijd meer als huiswerk dan entertainment. Wel boeiend om je beschrijving mee te lezen ️
Wat speel je nu?
Ik had een beetje hetzelfde.
Vanochtend New Cycle aangeschaft, post-apocalyptische city builder die er wel tof uitzag. Dit weekend maar eens aan beginnen.
Haha, het klinkt mij ook veel te ingewikkeld
Deze thread is niet alleen voor videogames, of wel?
Ik ben sinds kort veel Wingspan aan het spelen met mijn vriendin. Echt een te gek bordspel en zeker met de expansions er bij. Geeft ook lekker rust in je hoofd en aan je ogen na een lange kantoordag. Spelen jullie veel bord-/kaart-/overigspellen?
tsjok Ik heb Wingspan zelf niet, maar vrienden spelen wel veel boardgames en ik heb het daar wel gespeeld. Vond ik ontzettend leuk. Meestal speel ik wat zij hebben liggen, dus ik ben niet heel erg thuis in boardgames. Ik weet dat ik Eldritch Horror ook erg leuk vond toen ik het bij hun speelde.
Ik ben verder een oppernerd, dus ik speel ook tabletop RPGs, met name Pathfinder 2E.
Heeft iemand de nieuwe Factorio al gespeeld?
Ik ben recent weer begonnen met de "oude" Factorio, waarbij ik alle lessen uit het verleden natuurlijk laat liggen en gewoon weer een spaghettifabriek bouw. Maar inmiddels ken ik de volgorde van wanneer wat te bouwen wel, waardoor dat verrassingselement van nieuwe gebouwen/onderdelen een beetje weg is. Mogelijk is de nieuwe Factorio dan dus wel een leuke toevoeging.
Drietebuul Ja ik ben inmiddels een eindje op weg.
Bevalt erg goed, want zoals je zegt is de variatie in de basisgame er wel een beetje uit na weet ik hoeveel uur gameplay. In Space Age heb je weer veel nieuwe mechanismen. Elk van de andere planeten heeft een totaal andere manier van de boel opzetten met andere manieren om resources te vergaren, nieuwe gebouwen en andere vijanden / uitdagingen.
Ik ben ziek, heb vakantie en het is kutweer, dus ik heb een Switch aangeschaft. Iemand speltips? Liefst local multiplayer maar goede sologames ook welkom. ️
tsjok
Mario Kart
Mario Party
Switch Sports
Tetris Effect
De Metroid games! Mocht je iets uitdagends willen, pak Dread. Heb je Prime nog niet gespeeld dan vind ik Metroid Prime: Remastered een aanrader. Een stuk rustiger dan Dread, maar erg leuke 3D levels waar je je weg door moet vinden.
Zelf inmiddels begonnen aan Zelda: Ocarina of Time, Master Quest. Heb het origineel echt 100% uitgespeeld, maar deze versie nog niet aangeraakt. Nostalgie in een nieuw jasje deze kerstvakantie.
tsjok
En nog iets moois ontdekt?
Ik wacht nog een beetje op Civ VII. Ondertussen deze game van m'n wishlist maar gekocht in de winter sale:
Drietebuul Mario Kart en Party (de nieuwste), Mario 64 (de oude), Portal 2. Breath of the Wkld al aangeschaft maar nog geen tijd voor gehad.
- Edited
God of War Ragnarok uitgespeeld, nu aan Astro Bot begonnen. Beide bevallen goed.
Verder uiteraard Balatro kapotgespeeld, zoals iedereen zou moeten doen.