Helsinki Kunt ook een jaar ofzo wachten,.. althans, ze gingen hem toch ook uitbrengen op pc?
Wat speel je nu?
Het meest speel ik nu Monster Hunter World. Opgepikt in de sale, toch wel erg leuk.
Verder staan op "repeat" Binding of Isaac en Rimworld. Bij de tweede kan ik eindeloos genieten van mijn eigen falen en het langzaam uiteenvallen van mijn zorgvuldig gebouwde kolonie.
ExtraWaskracht Officieel is daar nog niets over bekend, het is zelfs al een paar keer soort-van ontkracht door mensen van Rockstar. Maar natuurlijk komt die er, de vraag is alleen wanneer (bij GTA 5 zat er dik anderhalf jaar tussen geloof ik).
Ik ben net weer aan Civilization II begonnen, dat blijft voor mij toch de ultieme verise van dat spel. Ben er al 20 jaar verslaafd aan ?
Verder speel ik alleen wat domme spelletjes op de iPad.
ExtraWaskracht Ben ook weer eens begonnen aan een nieuw potje Factorio. Heerlijk spel.
Even volgen.
Mijn voornemen voor als we verhuisd zijn is om vaker te gamen. We gaan een van de grote slaapkamers omtoveren
tot Game room met grotere schermen enzo voor PCPS4/Xbox/Nintendo. Heb wel wat leuke games nu, zoals Trine, maar vind het leuker om die op TV/groter scherm te spelen, en die mogelijkheid hebben we nog niet.
Tellen boardgames ook hier?
Want als het op computergames aankomt kom ik niet heel veel verder dan F1 of een potje Fifa op de PS4 met mijn zoon ?
Jarenlang World of Warcraft gespeeld, maar nu echt volledig op uitgekeken. (Hoewel ik het nog steeds het mooiste spel ooit vind.)
Momenteel voornamelijk schaken, en af en toe een potje Hearthstone.
Counterstrike
League of legends
Call of duty soms
De nieuwe fall out
Mtg online als ik weinig tijd heb
Gisteren eens Subnautica geprobeerd (tijdelijk gratis)
Weer eens begonnen met Kings Bounty dark side op impossible
Ik merk dat ik even uit de running ben qua gamen, want zo’n beetje alle titels zeggen me niets meer hier. Na het tijdperk van de Wii ben ik het echt compleet kwijtgeraakt, het gamen.
Heeft er iemand voor mij een kort lijstje met de beste game qua genre na 2008? Dus RPG, strategy, platform, etc.? Dan ben ik weer enigszins op de hoogte.
Friek Mijn persoonlijke favorieten van de afgelopen 10 jaar zijn Mass Effect wat betreft Westerse RPGs, Fallout 3 en volgende zijn ook tof. Net als de Elder Scrolls series. Dat zijn wel de grote namen. De ouderwetse pen-and-paper simulatie zoals Baldur's Gate maakt ook een comeback. Pillars of Eternity en Divinity: Original Sin zijn mijn favorieten.
Aan strategy speel ik het liefst Civilization 5, dat is toch wel de topper in de reeks na Civ 2. Crusader Kings 2 is ook een heel goede game. Wat luchtiger en soms ronduit absurd. Je speelt een dynastie in de Middeleeuwen en je doel is om zo lang mogelijk te bestaan en je macht over verschillende generaties te bestendigen. Je speelt niet als een onsterfelijke leider, maar letterlijk als de familie. Dat betekent dat je ook van de minder talentvolle generaties een succes moet maken. De games van Paradox zijn altijd wel de moeite waard als het om strategie gaat en je een beetje een acceptabele PC hebt.
Rimworld die ik eerder noemde is wat betreft strategy en storytelling echt één van de beste games ooit. Een soort toegankelijk Dwarf Fortress waar je jezelf honderden uren in kunt verliezen. Een goed voorbeeld van emergent gameplay, waar de door de maker bedachte systemen op een onverwachte manier in elkaar kunnen grijpen en daarmee bizarre situaties creëert.
Wat actie betreft ben ik niet de beste om te vragen, maar Borderlands 2 is wel heel erg de moeite waard. Is ook 6 jaar na het uitkomen van het spel nog heel goed te doen en voelt niet gedateerd.
- Edited
Friek De games die ik je kan aanraden:
RPG's:
The Witcher 3.
Je zou nog kunnen steggelen over de RPG-classificatie. In ieder geval is het redelijk open world, word je gedreven door een heel uitgebreid en interessant verhaal en kun je er uren en uren plezier uit halen. De uitbreidingen zijn bijna zo groot als stand-alone games en zijn absoluut de moeite waard, dus als je hem overweegt, zou ik de GOTY-versie kopen. The Witcher komt vaak in de top drie van beste games-lijstjes te staan en dat is in mijn ogen met goede reden. Je acties hebben in dit spel daadwerkelijk gevolgen voor het verhaal (itt bijv Fallout 4) en er zijn dan ook tig verschillende playthroughs mogelijk. VIsueel ook nog steeds een plaatje. Elke cent waard. Het is niet nodig om eerdere games in de serie te spelen.Dishonored en Dishonered 2: de eerste is denk ik één van m'n favoriete games. Het spel is gewoon heel mooi gemaakt en een voorbeeld als het gaat om immersive gameplay, waarbij de maker je in een bepaalde omgeving plaatst maar niet voorkauwt hoe je het probleem moet oplossen. Je wordt gedwongen om na te denken op zowel de korte termijn als de lange termijn, zonder dat het irritant wordt. Je kunt je uren vermaken met het ontdekken van je omgeving en je kunt op allerlei verschillende manieren spelen. Dit spel heeft me stealth doen waarderen.
Fallout 3 of New Vegas.
Vrij bekende RPG's. Ik vind persoonlijk Fallout 3 leuker, maar New Vegas heeft een cult-status bereikt. Fallout 4 is visueel mooier, maar zowel qua verhaal als qua gameplay vind ik hem minder interessant dan zijn voorgangers. De hele serie draait om overleven in een post-nucleaire wereld. In Fallout 3 en NV zit redelijk wat humor, wat ik miste in 4.Deus Ex: Mankind Divided (en Human Revolution ook wel een beetje). Deus Ex is een immersive RPG/FPS/Stealthgame en slaagt in al die opties. Het verhaal heeft een flink steampunk element en zit zeer aardig in elkaar, maar het leukste van Deus Ex is. net als bij Dishonored, dat je uitgedaagd wordt om het probleem op verschillende manieren op te lossen. Erg leuk.
Mass Effect 1, 2 & 3, deze speel je vooral voor het interessante verhaal, niet persé omdat je buitenlandse wezens wil doodknallen. Maar dat verhaal grijpt je dan ook wel. Het is al een paar jaar geleden dat ik ze heb gespeeld, maar sommige scenes staan me nog steeds heel helder bij. Nu ik het er over heb, heb ik weer zin om het te spelen.
Ik kon vroeger altijd wel genieten van adventure games... Leisure Suit Larry, Broken Sword, dat soort dingen.
Kent iemand recente games in dat genre die aan te raden zijn?