Top 2000
Kippenvel hier hoor.
Staat nu op repeat.
Pianoman en alles van Coldplay is wel ultieme schijtmuziek.
Drietebuul
Je vergeet U2
De Top-2000 van twintigachttien is net bekend gemaakt:
https://www.nporadio2.nl/top2000
Poco weer niet in de lijst ?
- Edited
Maar drie nummers van vrouwelijke artiesten in de top 100. Als je Abba meerekent, zijn het er vier. :') Wat een treurigheid. Wel fijn dat Diana Ross weer eens in de lijst staat, idem dito voor "Like a Virgin" van Madonna.
Queen zit lekker in de lift trouwens, komt dat door de film?
- Edited
Linus
Ik kan ook moeilijker naar vrouwenzang luisteren moet ik zeggen. Gaat me snel op de zenuwen werken.
Drietebuul Ik vind die klaagzang van Alanis Morissette in You oughta know echt geweldig ?
remlof
Meh, niet zo mijn ding. Heb ook weinig zangeressen waarvan ik nou kan zeggen dat ik vind dat ze echt een heel mooi stemgeluid hebben. Terwijl een Sivert Høyem, Tom Waits, of Mark Lanegan snel mijn aandacht weten te grijpen.
Ik zit even mijn meestbeluisterde artiesten langs te gaan. Kom ik de volgende artiesten met vrouwelijke zang tegen.
Niet echt de vaste zangeres, maar hoor je regelmatig voorbij komen.
Voor ze de pophitjes ging zingen had ze wel relaxte nummers.
En dan hebben we de top-200 doorgewerkt. De hoofdmoot bestaat uit ofwel instrumentale muziek, ofwel gegrunt.
remlof Dat is helaas maar één van haar weinige goede nummers. Maar dat heeft meer te maken met het feit dat ze Canadees is dan dat ze vrouw is. Per saldo levert Canada de meeste kutartiesten. Justin Bieber, Celine Dion, Nickelback, Bryan Adams, Avril Lavigne, Drake, Shania Twain en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Naast Rush kan ik niet zo heel veel Canadese kwaliteit bedenken. Joni Mitchell. Leonard Cohen. Dat was het dan wel.
Drietebuul
Die laatste zin diskwalificeert natuurlijk wel een beetje je mening over muziek ?
Myst Neil Young wordt meestal wel genoemd.
remlof Ik ben gewoon een fan.