Molurus Vernieuwende muziek doet het sowieso niet goed in 'mainstream'.
Top 2000
Klopt. Het gekke is: nou juist dat leek anders te zijn in de jaren '70.
janneke141 Dat stamt al uit eind jaren zeventig, ken je deze niet?
Muse heeft symfonische rock naar een geheel ander niveau getild. Mede dankzij moderne apparatuur, maar toch.
En Tool... er is denk ik niets uit de muziekgeschiedenis dat je daar goed mee kunt vergelijken. Wie schreef ooit een muziekstuk gebaseerd op de Fibonacci reeks, om maar een willekeurig voorbeeld te noemen?
remlof Jawel hoor, maar ik vind dit toch van een iets andere orde. Is dit echt de inspiratie voor Lil Kleine geweest, denk je?
Dit is zoiets als vragen of Ike Turner de inspiratie was voor Marilyn Manson. Het muziekgenre "rap" is toch echt begonnen met Sugarhill Gang. Natuurlijk is er sinds die tijd veel veranderd.
janneke141 Ja.
remlof Ik kende Tool eerst niet echt, maar door Guitar Hero 4 (?) waar Schism van hun op staat heb ik echt een gruwelijke hekel aan ze gekregen.
Tool. Ik schijn dat als wiskundige tof te moeten vinden, maar ik heb er weinig mee.
- Edited
Ik verwacht niet dat iedereen instantaan fan van Tool is, heck.. het heeft mij ook de nodige tijd gekost. Het is best zware kost.
Maar als je zegt dat het niet vernieuwend is dan lijkt dat me toch wat te weinig eer. Zoals gezegd: als het niet vernieuwend is, wie ging hen dan voor?
- Edited
Ik vermoed omdat dat het spel lastig maakt. ?
Edit: ik zit dat nu eens te kijken... je hoeft niet eens de baslijn te spelen, lame.
Molurus Kan je kiezen. Drums, gitaar, bas of zang. Als je de hele kit hebt zoals ik (nog ergens op de vliering), of natuurlijk met een kratje bier en wat andere mensen erbij alle instrumenten en zang bij elkaar waarbij er altijd eentje is die alles verneukt. ?
Molurus Zoals gezegd: als het niet vernieuwend is, wie ging hen dan voor?
Sonic Youth?
- Edited
Boze_Appel Sonic Youth?
Ik kan me voorstellen dat voor sommige mensen beide klinken als "een bak herrie". Maar veel verder gaat de vergelijking als je het mij vraagt niet. (Waarbij gezegd moet worden dat Sonic Youth wel echt een bak herrie is.)
Nee, als je dan een vergelijkbare band uit vergane tijden zou moeten noemen dan komt King Crimson nog het meeste in aanmerking, denk ik. Fantastische (en zeer ondergewaardeerde) band ook trouwens.
PS:
"I happen to be a Tool fan. The members of Tool have been generous enough to suggest that Crimson has been an influence on them. Adam Jones asked me if I could detect it in their music, and I said I couldn’t. I can detect more Tool influence in King Crimson, than I can hear King Crimson in Tool." - Robert Fripp (lead gitarist van King Crimson).
TOOL is de shit. 10.000 days is een pareltje.
Molurus ik kan wel een zooi namen noemen, maar die zijn nooit in de mainstream terecht gekomen, zowel de bandjes zelf, maar ook de genres waar ze hun stempel hebben gedrukt.
Denk bijvoorbeeld aan Swans en Throbbing Gristle of Godspeed you black emperor of misschien zelfs wel een Slowdive. Zelfs als ze keer op keer grote zalen uitverkopen mogen ze nog steeds niet aanschuiven in DWDD. ?