Hamlapjes janneke141 Zaten wel wat van de oudere en dus betere nummers bij. Ik kon vier ergere platen van Coldplay bedenken.
Jan Duke Dat weet ik eigenlijk niet, maar ik ga nu de uitdaging aan: uit de top 25 vijf nummers zoeken die niet zo te noemen zijn.
Jan O, maar dat gaat best makkelijk. Hurt - Cash (hoewel ik de NIN-versie veel beter vind), Thunderstruck - AC/DC, Heroes - Bowie, Black - Pearl Jam enneh... ah, vooruit: Piano Man - Joel.
Boze_Appel Jan Hurt - Cash (hoewel ik de NIN-versie veel beter vind), Thunderstruck - AC/DC, Heroes - Bowie, Black - Pearl Jam enneh... ah, vooruit: Piano Man - Joel. Ik hou wel van wat Johnny cash, maar hurt is dan weer een zaadnummer. Er staan in de hele lijst wel betere nummers van hem.
janneke141 Boze_Appel Folsom Prison Blues, om er eens een te noemen. Of het onvermijdelijke Ring of fire. En ik moet toch ook altijd wel lachen om A boy named Sue.
Jan Duke Ja, ik loop er zelf ook niet warm voor, maar het is in ieder geval niet van die karakterloze kutmuziek als Coldplay.
janneke141 Uit de top20 trek ik eigenlijk alleen Coldplay vrij slecht, met de aantekening dat Avond verre van het beste De Groot-nummer is, en Brothers in Arms ook niet hoog op mijn DS-ranglijst staat. En op Bohemian Rhapsody ben je op een gegeven moment wel een keer uitgekeken, maar dat maakt het geen slecht nummer.
Molurus janneke141 Uit de top20 trek ik eigenlijk alleen Coldplay vrij slecht, met de aantekening dat Avond verre van het beste De Groot-nummer is, en Brothers in Arms ook niet hoog op mijn DS-ranglijst staat. Schrap alle nummers die daar eigenlijk niet in thuishoren uit de top 20, en er blijft alleen maar jaren '70 spul over. Dat vind ik altijd best een deprimerende gedachte: van de paar meesterwerken die er sinds die tijd zijn gemaakt is niets blijven hangen.
Boze_Appel janneke141 Uit de top20 trek ik eigenlijk alleen Coldplay vrij slecht, Gelukkig dan dat ze er fucking 28 keer in staan. Ik prijs mijzelf gelukkig dat ik, zonder opzoeken, geen enkele titel van een Coldplay-nummer zou weten.
Jan Worden er hier mensen boos als ik Bohemian Rhapsody extreem overgewaardeerde, onsamenhangende bagger noem?
Molurus Jan Bagger zou ik het niet direct noemen... maar een permanente plek in de top 3 telt absoluut als "extreem overgewaardeerd". Maar goed, ik zou ook geen nummer kunnen bedenken dat het wel verdient om een halve eeuw in de top 3 te staan.
janneke141 Molurus Nah, dan doe je Black, November Rain en Nothing else matters wat mij betreft wel tekort. Maar de jaren '70 zijn al vanaf de start van de top2000 het best vertegenwoordigd. Kennelijk komt er gewoon veel epische muziek uit dat decennium, en moet veel muziek van later zijn eeuwigheidswaarde nog bewijzen.
Boze_Appel Molurus Zal wel komen omdat, denk ik, de meeste stemmers gewoon oude mensen zijn. Bedoel, radio, wie, behalve alles ouder dan millenials, luistert dat nog?
remlof janneke141 Maar de jaren '70 zijn al vanaf de start van de top2000 het best vertegenwoordigd. Kennelijk komt er gewoon veel epische muziek uit dat decennium, en moet veel muziek van later zijn eeuwigheidswaarde nog bewijzen. Dat komt doordat het steeds moeilijker wordt om orginele muziek te maken, alles is al wel zo’n beetje geprobeerd ondertussen. Ook kenners houden vol dat de laatste een beetje orginele muziekstromingen uit eind jaren tachtig/begin jaren negentig stammen, namelijk grunge en house. Alles wat daarna is gemaakt is aftreksel van het voorgaande.