Klopkoek Ja dat onderstreept mijn verhaal. Er wordt enorm met de algoritmes gerommeld door astroturfing, neppe interacties van bots, gegenereerde content etc. Je moet wel heel erg naïef zijn om dit user gedreven te noemen. Als ervaringsdeskundige kan ik mededelen dat TikTok overigens ook vol staat met Russische propaganda, anti-LHBTI spul, etc.
Ik merk van de week ook dat vrij linkse sub-
reddits opeens ook onderspoeld worden door racistische meuk. Dat is niet opeens ofzo, het zijn Europese verkiezingen. Buitenlandse mogendheden hebben er profijt van als de EU zwakker staat. Er is bekend dat men dit in het verleden heeft gedaan, en dit doet men weer.
Dat ga je zoals je hier al eerder oppert met meer brutale linkse content ook niet redden hoor. Of je moet één of andere campagne opzetten waar dat massaal met bots wordt gepromoot. We zijn lekker gemaakt met allerlei verslavende social media apps, en die worden nu ingezet om interne problematiek aan te wakkeren en de interne politiek te verzwakken door staten als Rusland en China. Het werkt ook nog.