Jan Altijd hetzelfde verhaal met D66. Iemand stelt gewoon een vraag en je eindigt bij een geamputeerde kankerpenis.
Hehe, nouja, het lijkt mij wel onderdeel van de discussie. Niet het verhaal van c_c, waarvoor bedankt en nu ga ik de komende 8 maanden niet meer pissen, maar een onderdeel van het besnijden en wel of niet medisch noodzakelijk is.
Het zijn culturele gewoontes aan de hand van een religie. Er staat geen reetje in de Koran over het moeten besnijden, dat is gewoon een aspect in de tijd van het schrijven. Waar halal/kosjer ooit vandaan gekomen is weet ik dan weer niet. Zal waarschijnlijk ook een besmettingsding zijn in de gloeiende zon in de woestijn.
Het zijn tradites, cultuurdingen, prima, maar wel lekker binnen iets wat rationeel is. Een stuk wegsnijden van een gezonde baby is niet rationeel en dat een beest op een bepaalde manier gedood moet worden ook niet. Hala schrijft wel voor, als ik het goed heb, dat het beest een goed leven heeft gehad. Nou vraag ik mij af, in de tijd van schrijven van die boeken, of die beesten wel zo'n top leven hadden.
Heb zelf een grafhekel aan religie, niet de mensen, want de meeste religies gaan achter de zwakkeren aan, ... maar het concept. Dat is iets waar D66 niet achter zou horen te staan, zoals ze zichzelf profileren. Dat je verder iets doet, bidden, kaarsje aansteken, naar je ruimte gaan waar je kan praten met waar je in geloofd moet je helemaal zelf weten.
Speciaal onderwijs aantasten zal voorlopig niet gebeuren, dus lekker bidden voor je les enzo, maar ik denk wel dat D66 daar goed aan zou doen, als partij die voor onderwijs is, om daar proberen een stok voor te steken. Ze hoeven niet meteen full-out atheist te gaan doen, maar wel weg met speciale scholen met religieus kenmerk. Nouja, ook weer niet direct, want ben nog steeds een enge anarcho, maar alle subsidie voor die scholen weg.