Nu ik de OP nog eens lees, vind ik de vraagstelling eigenlijk ook maar raar. Waarom zou D66 specifiek Islamkritisch moeten zijn? Wees kritisch naar alle religies, of doe dat niet.
Ik vind de punten die @Ossu aanhaalt in deze post: Ossu juist voldoende uitleg om niet voor mee te stemmen voor dat specifieke voorstel. Sowieso lijkt de hele discussie rondom halal slacht nogal hypocriet en gebaseerd op onderbuikgevoelens in plaats van de realiteit. Wat mij betreft wordt onverdoofd slachten verboden als blijkt dat we daarmee dieren onnodig meer leed aandoen dan bij verdoofde slacht, maar daar is volgens mij geen overweldigend bewijs voor (al ben ik daar niet zeker van).
Wat me tegenzit is dat er nog steeds veel te weinig wordt gedaan aan het verbeteren van het leven van dieren voor de slacht. Hartstikke leuk dat we die laatste paar minuten zo pijnloos mogelijk proberen te laten zijn, maar als daar een leven vol lijden aan vooraf is gegaan, vraag ik me af wat het nut is. Mondjesmaat komen er meer regels en wordt het makkelijker om duurzaam en diervriendelijkere veehandel commercieel meer kans te geven, maar ik denk dat er nog heel veel te winnen valt. Zolang er door bepaalde mensen meer herrie wordt gemaakt over de slacht van het dier dan over het leven, vraag ik me af of de intentie daadwerkelijk dierenwelzijn is, of dat het gewoon gaat om gelovigen pesten.