- Edited
De standpunten zijn helaas totaal het probleem niet voor VVD en CDA. Die kiezen daar volgens mij nog liever voor dan op inhoud samenwerken met b.v. GroenLinks.
De standpunten zijn helaas totaal het probleem niet voor VVD en CDA. Die kiezen daar volgens mij nog liever voor dan op inhoud samenwerken met b.v. GroenLinks.
Duke Wat is er precies mis mee gegaan in Thuringen? Of wat is er bijv. mis met de huidige Portugese regering die gedoogsteun van extreem-links heeft?
Het probleem in Thuringen lijkt me als volgt. Het CDU heeft niet kunnen profiteren in een oppositierol tegen een linkse regering. De AfD wel, en de Thüringse afdeling word geleid door Höcke, die gewoon een regelrechte neonazi is en die de nationale afdeling tevergeefs heeft geprobeerd uit de partij te zetten.
Ossu Thüringen was 90 jaar geleden de eerste deelstaat (of wat het toen ook was) waar de NSDAP voet aan de grond kreeg. Dat kwam net nog uitgebreid aan in OVT op Radio 1.
En extreem links heeft volgens mij nog nooit miljoenen mensen vermoord puur op basis van ethniciteit.
Racisme is echt een dingetje van extreem rechts. Iets dat niet meer getolereerd kan worden in een globaliserende wereld met multi-etnische samenlevingen.
remlof En extreem links heeft volgens mij nog nooit miljoenen mensen vermoord puur op basis van ethniciteit.
?
janneke141 Wel op basis van politieke ideeën. Of moordden de Sovjets alleen joden uit?
remlof Neuh, maar wel allerlei etnische minderheden in Sovjettistan. En volgens mij gaan ze in China ook niet helemaal vrijuit.
Maar vooruit, het heeft meer met dictatorschap te maken dan met extreem-links of -rechts wat mij betreft.
janneke141 Jawel, rassenleer is echt een extreemrechts dingetje. Communisten interesseert je afkomst per definitie niet.
China is bang voor de politieke macht van de islam, niet voor Oeigoeren.
Ossu Nee, maar Joden werden door de moffen vermoord omdat het Joden waren.
Oeigoeren worden door de Chinezen geïnterneerd niet omdat ze Oeigoeren zijn maar omdat ze bang zijn voor islamitische terreur.
Niet dat ik het daar mee eens ben, maar ze worden niet vervolgd puur om hun ras zoals de Duitsers met de Joden deden.
Ik vind het maar een kunstmatig verschil.
janneke141 Maar je bent het toch wel met me eens dat rassenleer niet iets communistisch maar fascistisch is? En dus iets uit extreemrechtse kringen.
Ik vind dat gebagitalliseer van het gevaar van extreemrechts met hun altijd opduikende racisme van jullie maar eng.
remlof Het zal me eerlijk gezegd een worst wezen.