• Sport
  • Hardlopers zijn doodlopers

Luda

Meer dat ik er niet allemaal fratsen voor moet uithalen. Zwemmen moet ik dan weer op de fiets naar het van Maanenbad en in zo'n hokje mijn ballenknijper aantrekken en dan filezwemmen. Dat ga ik niet lang leuk vinden.

Met hardlopen doe ik thuis mijn sportpakje aan en gaan. Dat vind ik ideaal. Sportschool vind ik wat saai en wil liever wat in de buitenlucht doen. Maar goed, dat ei moet nog worden uitgebroed.

Tem Inderdaad, kan ik lekker interessant doen dat ik van het ene continent naar het andere heb gelopen. Sportfysio is wel een goed idee inderdaad. Anders is zwemmen toch de minst blessuregevoelige manier van bewegen. Heb ik ook een tijdje gedaan, maar nu geen fatsoenlijk zwembad in de buurt. Er wordt er eentje gebouwd op een paar honderd meter afstand, dus volgend jaar wordt dat wel fijn.

5 days later

Vanmorgen op het vakantieadres voor het eerst sinds twee weken rustig aan gelopen. 5km waarbij ik na 3 km even 1.5 min heb gewandeld en de steilere heuvels ook gewoon heb gewandeld.

Ging wel aardig maar voelde wel nog mijn knie, niet pijnlijk ofzo. kijken hoe mijn knie morgen voelt. Volgende week dinsdag naar de sportfysio, ben benieuwd.

Wat mij ontzettend tegenviel was dat mijn conditie in die twee weken toch flink achteruit was gegaan 🙁

Dat hardlopen kan toch nergens goed voor zijn, jongens en meisjes.

5 days later

Friek

Het is wel fijn om een beetje conditie te hebben, dan kunnen de meisjes op straat me minder makkelijk afschudden.

Ben bij de fysio geweest vandaag. Vocht in mijn knie moet er eerst uit voordat ik weer mag gaan hardlopen....Beetje balen is het wel maar ik ga er maar vanuit dat het voor de toekomst beter is. Gelukkig geen ernstige zaken met meniscus ofzo dus dat is wel weer positief.

Als het vocht weg is ook een hardloopanalyse en gaan werken aan wat krachttraining en hardloopcadans.

Was trouwens langs zo'n sportschool gefietst om te kijken voor wat cardio dingen. Maar dat is niet echt iets voor mij hoor, ik word al depressief van al het volk wat daar loopt.

Tem Op noord zit ook niet zo heel veel soeps. Kom je al gauw uit bij David Lloyd wat bakken met geld kost om een beetje populair te gaan zitten doen. Er zit in de buurt van het van Maanenbad een goede, vooral gericht op krachttraining, maar het moet wel je scene zijn. Brede luide mannen met een klein hartje die hard werken. Anders wordt het toch zwemmen denk ik, fietsen lijkt me ook nog wel belastend voor je knie.

• Tem replied to this.

Helsinki

Ja, ik heb een paar jaar geleden een tijdje bij David Lloyd gezeten en dat was inderdaad redelijk duur. Al kon je ook gebruik maken van het zwembad en sauna, dat was wel prettig. Maar het gaat mij voornamelijk om wat cardio dingetjes zoals een crosstrainer om een beetje in conditie te blijven. Op de ceintuurbaan zit een Shit For Free en die heeft op zich wel een een goede aanbieding, misschien dat ik het nog overweeg te doen.. Dat van die Ted van de Parre types zijn inderdaad niks voor mij 😂

25 days later

Lopen gaat nog kut. Mag niet meer dan een paar intervalletjes doen en wanneer ik dat doe op redelijk intensief tempo van totaal 30 minuten voel ik mijn knie alweer. Vocht blijft ook flink aanwezig in die knie. Fysio stelde vorige week voor nog een weekje aan te kijken en anders toch maar even een foto te laten maken. Ik ga daar niet op wachten en maak aankomende week een afspraak met de huisarts, misschien dat ze wat op de foto kunnen zien.

Wel ontzettend balen want ik was lekker bezig met gemiddeld 25km per week weg te trappen en ik zit nu op nog geen 10 km per week.... ik had ook de bruggenloop op de agenda maar dat ga ik maar uit mijn hoofd zetten.

Hardlopen is 't best als je een beetje met de pieken en dalen meebegeeft is mijn ervaring inmiddels na een jaar of 10 lopen, zeker na m'n grote rugblessure die roet in het eten gooide. Hopelijk wel snel minder pijn Tem!

Ik zit nu op 2 a 3 keer hardlopen. Gewoon als ik er zin in heb en als het goed voelt. Vandaag waren F1 en WoW belangrijker dan lopen. Morgen weer een dag.

• Tem replied to this.
        • Tem likes this.

LuisInPels

True true, maar het lopen werkt voor mijn geestelijke welzijn ook gewoon heel goed. Maarja, het is niet anders dat weet ik ook en zal het moeten accepteren. 😄 Als ik 2 of 3 keer per week 5 km pijnvrij kan lopen vind ik het al prima.

3 months later

Blessure is op zijn retour. Toch overbelasting van het kraakbeen denk ik. Pijn en zwelling na het lopen zijn niet meer aanwezig gelukkig. Dit hele geintje heeft mij toch een paar maanden gekost en heb uiteindelijk besloten niet mee te doen aan de bruggenloop. Nu loop ik weer twee keer in de week en ongeveer 17km in totaal. Voor nu geeft dat voldoende hersteltijd tussen de loopjes. Ik ga het nog rustiger opbouwen en misschien in de lente als het allemaal goed gaat weer 3x in de week lopen.
          Vorige week zonder voor het eerst weer > 10km gelopen en dat was heerlijk.

Ik heb me opgeven bij mijn werkgever voor de business run van de marathon van Rotterdam. Dat is een mooi punt om voor een fatsoenlijke tijd te gaan trainen. 😀 Langste afstand is 12,5 km dus dat moet prima te doen zijn.

Toch fijn dat je met regelmaat kunt lopen. Het gaat ook niet altijd om de afstand. Hier nu ook tussen de 5 en de 7 per keer, dus ook rond de 17km per week, maar dat gaat wel opgebouwd worden weer vanaf volgende week. In april gaan we deze 16km doen: https://www.lakelandtrails.org/hawkshead/

Dus dan moeten we wel weer een beetje fit zijn. Had een beetje een set-back na een motorongelukje 2 maanden geleden, maar daar ben ik ook wel weer overheen. Beetje gevoelig nog, maar niet het einde van de wereld.

Zijn net terug van een 5km na de hele dag WoW-en :X We moesten even van het scherm weg O-)

• Tem replied to this.

LuisInPels

Dat ziet er wel chill uit. Jullie zijn meer van de trail runs is het niet? Vriend van mij heeft laatst de
            Bello Gallico 100 mile run gedaan. Maar dat is zo'n ultrarunner dus niet helemaal fris in de kop 😅

Sander? 😃

En ja. Tot m'n rugblessure aan toe een paar jaar geleden waren de ultras ook mijn doel. Misschien ooit nog.

• Tem replied to this.

LuisInPels

Nee, Jonathan. Volgens mij is zijn volgende doel de Spartathlon. Ultra's zijn wel cool maar daar moet je echt wel een type mens voor zijn. Ik kijk wel eens van die docu's over de Barkley enzo. Echt megatof maar ik zou er totaal niet geschikt voor zijn. Kan er alleen maar mijn petje voor afnemen 😃

Dit jaar 713,0 km hard gelopen. Niet slecht met een blessure periode van augustus tm november waar ik minimaal kon lopen.
              Volgend jaar hoop ik een stukje meer te lopen 🙂

Dat is zeker netjes! Ik ben op 553 uitgekomen. Wel nog een km of 200 gewandeld/gehiked ook, Dus uiteindelijk ook rond de 750 daarmee.

M'n topjaar van 1500 (dat was in 2014) niet gered, maar wie weet, dit jaar meer wandelen en hopelijk meer rennen. 😃

• Tem likes this.

Eerste 6,5 km van dit jaar weer gelopen en gelijk een nieuw record op mijn snelste mijl, 😅 Heerlijk koud en rustig buiten. Perfecte dag voor een loopje