GSbrder Duke D66, CDA en VVD trekken die coalitie toch gewoon naar het centrum? Of is een coalitie extreemrechts als de kleinste partner extreemrechts is?
Duke GSbrder Een coalitie met een extreemrechtse partij kan in principe nooit een centrumcoalitie zijn. Het trekt immers de partners mee de drek in en zorgt voor aantasting van de rechtsstaat.
GSbrder Uiteraard een obstakel van formaat: https://www.telegraaf.nl/opinie/wouter-de-winther-ja21er-nanninga-genoemd-als-obstakel-in-formatie/109005885.html
Duke GSbrder Ik ook. Naast principieel is ook inhoudelijk gezien de afstand van D66 tot JA21 zeer groot.
PolitiekGeaard D66, CDA, VVD, en JA21 is anders ook helemaal geen meerderheidsregering. Je mist altijd de +1. Maar om een of andere reden hebben we het daar helemaal niet over.
janneke141 PolitiekGeaard Nee, maar de Moties van Wantrouwen van Geert komen in elk geval ook niet aan een meerderheid
janneke141 PolitiekGeaard Volgens de NRC gaat 50+ zorgen voor die missende zetel(s). Ook alweer een garantie voor stabiliteit.
ExtraWaskracht janneke141 Alsnog lijkt het me geen serieuze mogelijkheid. Dan moet Jetten de ongeneerde radicale tweets van Naninga gaan verdedigen? Dat kabinet is sneller gevallen dan Schoof.
janneke141 ExtraWaskracht Dat kabinet is sneller gevallen dan Schoof. Als dat gebeurt is dat de schuld van GroenLinks.
tsjok ExtraWaskracht Dan moet Jetten de ongeneerde radicale tweets van Naninga gaan verdedigen? Ik roep even in herinnering:
PolitiekGeaard janneke141 Gelukkig is het electoraat van 50PLUS inmiddels al vergeten waarvoor ze hebben gestemd.
Ernemmer PolitiekGeaard De tweedekamerleden van 50+ hebben allebei een achtergrond bij vakbonden, ik denk niet dat die heel enthousiast zijn over JA21.