Sloggi https://www.rtl.nl/nieuws/onderzoek/artikel/5540541/trollen-uit-het-buitenland-maakten-rond-nederlandse-verkiezingen Hier schrik ik van. En alle talkshows bestaan uit useful idiots en fellow travellers.
Drietebuul Sloggi Ik snap überhaupt niet waarom mensen, en dan met name mensen in een ietwat serieuze positie in de politiek of het medialandschap, een platform als Twitter nog serieus nemen.
Myst Drietebuul De mens is verslaafd. Verder is het natuurlijk een epidemie van narcisme, dus mensen met die trekken willen graag op zo'n platform actief zijn.
Drietebuul Myst Zag eens een citaat voorbij komen in de trant van "iedereen ziet zichzelf daar op het podium staan, maar niet in het publiek zitten". Vond dat wel treffend.
janneke141 Volgens NOS-analist Joost Vullings komt er een minderheidskabinet: Maar uiteindelijk wordt dat een lastige keuze. "Want met wie wordt dat en waar? Daar zie je ook wel echt flinke ontwikkeling in het denken in Den Haag. Want ja, dan komt daar waarschijnlijk een volgende informateur en die nodigt dan op enig moment Dilan Yeşilgöz (VVD) uit, die zal gewoon blijven herhalen: 'Ik wil echt niet met GroenLinks-PvdA'." "En ja, D66 zegt: onze samenwerking met JA21, dat zien we eigenlijk ook niet zitten", gaat Vullings verder. "Dus de verwachting is, maar dat hoor je bij D66 en CDA dat dan al vrij snel de conclusie wordt van zo'n informateur: een meerderheidskabinet zit er gewoon niet in." "GroenLinks-PvdA wordt geblokkeerd door de VVD en de combinatie van D66 en JA21 is ingewikkeld. Dus laten we overschakelen naar de minderheidsvariant met D66, VVD en CDA", is de redenatie volgens Vullings. https://eenvandaag.avrotros.nl/artikelen/meerderheidskabinet-zit-er-niet-in-zegt-politiek-commentator-joost-vullings-over-onderhandelingen-tussen-d66-en-cda-162065
Ernemmer Ik ben wel voor zo'n minderheidskabinet. Al beloon je daar eigenlijk wel het kinderachtige gedrag van Yesilgöz mee. Maar het land moet vooruit, er moeten eens wat knopen worden doorgehakt en wellicht lukt dat op deze manier.
ExtraWaskracht Zou een minderheidskabinet zonder de VVD niet stabieler zijn? Straks heb je weer Yesilgoz die wat cijfers verzint om weg te lopen.
ExtraWaskracht Ernemmer Ja, hoewel het CDA zich daar waarschijnlijk minder senang bij voelt en je hebt bij die combinatie misschien ook een groter riscico dat de Kamer het eerder wegstemt?
trein Ernemmer Niet stabiel genoeg. Dat moet telkens naar rechts kijken. Waarom zou rechts dat steunen?
janneke141 ExtraWaskracht Het lijkt me vooral een combinatie die nauwelijks aan kamermeerderheden komt om plannen door te voeren, zelfs als ze niet direct worden weggestemd.
Ernemmer trein Ik denk ook dat een minderheidskabinet met VVD meer kans heeft met dit parlement. Daarmee kunnen er misschien wel wat noodzakelijke klimaatmaatregelen en veeteeltsaneringen worden doorgevoerd.
Duke trein Maar goed, dat geldt andersom ook. Waarom zou PvdA/GL een kabinet aan een meerderheid helpen rond complexe onderwerpen (want dat lukt niet via uiterst rechts) als dat voor vooral allerlei populistische drek via uiterst rechts ook meerderheden krijgt. Laat ze er dan lekker in stikken.
Drietebuul trein Gelukkig alleen voor hardwerkende Nederlanders. Dan kan ik als luie flikker gewoon die €2,50 op zak houden. Toch weer een litertje Schultenbrau.
GSbrder trein Alsof de gemiddelde VVD'er tankt. Die rijdt een Tesla op eigen zonnestroom, zolang de bijtelling nog laag is.
janneke141 Haha, dit is wel erg sneu. De hele tijd betogen dat Nederland voor een rechts kabinet gestemd heeft en nu is de TK ineens in meerderheid links. Wie gelooft dit in hemelsnaam?