Reya trein Vreemd, ik had altijd de impressie dat de VVD een integere partij was, wards van machtspolitiek.
Friek Toch een prestatie om zelfs tijdens de demissionaire periode nog ruzie te maken. En zometeen een eindeloze formatie, waardoor Dick Schoof nog langer moet aanblijven.
tsjok trein Maar Timmermans wordt ook al uitgesloten. De enige manier waarop Yesilgoz nog kan winnen is met 76 zetels voor de VVD. Ze schoffeerde in debat vorige week ook al Bontebal, Eerdmans en Jetten. Geen idee hoe deze rampzalige leider denkt ooit een (succesvolle) premier te worden.
remlof https://www.telegraaf.nl/nieuws/vvd-leider-dilan-yesilgoz-gooit-deur-dicht-voor-geert-wilders/70809618.html https://archive.is/bdsfX Net op tijd voor de peilingen van morgen.
janneke141 Dit noemen we nu 'getelefoneerd'. Alles hieraan straalt uit dat Dilan zelf geen beslissingen mag nemen. Maar het resultaat is in elk geval positief.
remlof Wilders is nu ook wel klaar in Den Haag. Kan ie lekker de pensionado gaan uithangen in een gated community op de West Bank.
janneke141 remlof Ik vermoed dat hij zijn spullen pakt en in Hongarije gaat wonen. Zijn vrouw spreekt de taal en de politiek is hem daar vriendelijk gezind.
remlof janneke141 Ook prima, al zou Orban daar binnenkort ook wel eens uitgespeeld kunnen zijn nu de Hongaarse economie vastloopt zonder geld uit Brussel, maar goed dat is Greet z'n probleem. In Nederland is ie nu wel uitgespeeld.
Friek Ik vraag me af of daar als puntje bij paaltje komt, ook gedoogconstructies onder vallen (á la Rutte I). Maar ik gok dat dit na deze brief te veel wrevel zou opwekken bij de achterban. Laten we hopen op een normaal kabinet hierna - hopelijk een Timmermans I of Bontenbal I.
remlof https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5513001/vvd-dilan-yesilgoz-samenwerking-met-pvv-uit Vandaag maakte Yeşilgöz voor de camera van RTL Nieuws bekend dat ze een hernieuwde samenwerking met de PVV niet ziet zitten. Ook een gedoogconstructie zal er niet komen, vertelt ze in een exclusief interview:
trein remlof In het scenario dat VVD de grootste is en samen met PVV aan een meerderheid kan komen moet ik het nog even zien hoor…
mono Ben wel benieuwd wat het dan gaat worden, want zoals het er nu naar uitziet zal de VVD toch echt met of de PVV of PvdA/GL in zee moeten en ze hebben allebei al min of meer uitgesloten.
mono GSbrder Zou in theorie net kunnen gezien de samenstelling van de Eerste Kamer, maar ik moet het nog zien.
Duke mono Ook dat is een interessant vooruitzicht. In het voorjaar van 2027 gaan die flink over de kopmdoor de implosie van BBB.
GSbrder mono Als VVD links of rechts niet wil gedogen, is er geen enkele coalitie mogelijk. Dus ze breken ofwel hun verkiezingsbelofte (zal de VVD-kiezer een zorg zijn) of ze gaan iemand steunen en dan na een jaar is er een te groot probleem, waardoor het kabinet valt.
tsjok GSbrder En ik dacht dat Rutte erg was. Blijkt hij de enige die de VVD behoedde Nederland in permanente politieke chaos te storten.
trein tsjok Sls de VVD verstandig is lozen ze Yezilgoz, ook dit zijn de puinhopen van Rutte. Onder zijn leiding kon niets groeien, elke bedreiging werd of weggewerkt of gesensibiliseerd. Hoe oud zijn de kinderen van Dijkhoff?