Linus ik was de eerste week zelfs oprecht positief over hun coverage. De experts gewoon naast de commentatoren in plaats van in de studio, waardoor er veel live-sport te zien is. Zal ook wel te maken hebben met het feit dat de Spelen maar een paar uur rijden van de grens zijn, wat de kosten drukt ten opzichte van pak 'm beet Tokio of Los Angeles.
Dat ze de dag afsluiten met een talkshow is op zich ook prima. Ik zie persoonlijk liever Herman van de Zande of Henry Schut, maar Dionne is de afgelopen jaren best gegroeid in haar rol. En al die verschillende sporters interviewen is best uitdagend.
Mijn afkeer van Joris van de Berg kleurt mijn mening over het niveau van de commentatoren wel behoorlijk. Ik vind Ronald van Dam prima, Leon Haan ook. Bij het turnen halen ze het niveau van Hans van Zetten bij lange na niet. Andries Lamain is een revelatie bij het wielrennen. Jeroen Grueter is gewoon prima bij het zwemmen. Maar ik merk meer en meer dat Eurosport veel meer deskundigheid in huis heeft.
Heel klein is de redactie van Studio Sport overigens niet. Voor wat betreft die sub-licentie. Die heeft vooral betrekking op het uitzenden van meerdere sporten tegelijkertijd. Ze mogen in principe wel live schakelen naar alle evenementen en van een paar sporten mogen ze alles uitzenden.