• Politiek
  • Kabinet-Schoof deel 3: Een goed begin...

trein Faber is echt de minst competente minister die ik ooit heb gezien.

Die bestuursstijl tergt ook premier Dick Schoof. Hij schrapte vorige week een voorbereidende vergadering voor de ministerraad. Faber had ambtelijke stukken rond de intrekking van de spreidingswet te laat naar betrokken ministers gestuurd. Die konden zich daar niet goed op voorbereiden. Schoof besloot de wet daarom van de agenda van de ministerraad van afgelopen maandag af te halen.

Aanlevering bij de ministerraad heeft alom bekende en vrij strakke deadlines. Dat Faber die mist wil waarschijnlijk zeggen dat het niet lukt steun te verkrijgen.

• Eur replied to this.

tsjok Aanlevering bij de ministerraad heeft alom bekende en vrij strakke deadlines. Dat Faber die mist wil waarschijnlijk zeggen dat het niet lukt steun te verkrijgen.

Zou je toch gewoon ambtenaren voor moeten hebben, lijkt me. Tegenwerking vanuit het ministerie of wil ze zelf alles micromanagen?

Eur Uiteraard, dat tikt een minister normaal gesproken niet zelf (hoewel Faber dat wel lijkt te impliceren; misschien inderdaad omdat haar ambtenaren niet willen adviseren wat ze op papier wil?). Maar ze is als bewindspersoon natuurlijk sowieso wel verantwoordelijk voor alles wat er bij A&M gebeurt.

• Duke replied to this.

tsjok

Denk dat als je iets kan als ambtenaar, je daar ook snel vandaan bent gevlucht 😂

Schoof gaat zelf tekenen. Voor zover er nog sprake was van enige eenheid binnen dit kabinet is het dus nu wel klaar.

Sowieso een ongekende schoffering van die vrijwilligers. Meestal zetten die zich ook al decennia belangeloos in voor diverse andere goede doelen.

Whiskers Dat Uitermark (als verantwoordelijk minister voor de lintjes) én de MP tekenen is ook gewoon een middelvinger naar Faber. Er hoeft maar één minister te tekenen.

tsjok Als Schoof echt een middelvinger wil opsteken roept hij vanavond nog de MR bij elkaar met maar 1 agendapunt: het ontslag van minister Faber.

Zolang hij dit allemaal laat begaan is hij geen knip voor de neus waard.

trein

En aangezien Wilders zijn broodheer is en Faber gewoon steunt, is die kans niet zo bijster groot…

tsjok
              Het is inderdaad wel "een" signaal. Maar ze komt er wel mee weg vooralsnog..

tsjok Maar wel een middelvinger die nauwelijks iemand ziet of snapt.

trein Ja, maar dan valt het Kabinet. Schoof gaat natuurlijk niet de boel laten klappen om zoiets onzinnigs als een paar lintjes en ik vind het ook wat ver gaan hem dáár zo hard op te beoordelen.

Het ondertekenen van lintjes is niet eens kabinetsbeleid, dus de eenheid is niet in gevaar. Faber maakt een probleem dat Schoof opgelost heeft.

janneke141 Faber wil iets niet maar door Schoof gebeurt het toch, is denk ik de makkelijke take hiervan.

tsjok Hij hoeft het kabinet ook niet te laten vallen, hij moet Faber bij kop en kont pakken en buiten flikkeren. Het kabinet is al niet bijster stabiel, maar zij is zowel het meest incompetent als de grootste onruststoker.

janneke141 Als hij Faber ontslaat dan stappen Agema, Beljaarts, Madlener natuurlijk op (mede onder druk van Geert).

Ik zeg niet dat een kabinetsval voor het land slecht is, maar vanuit het perspectief van Schoof die blijkbaar iets ziet in dit gebeuren is dat niet zo handig.

tsjok Maar, ook maar even vanuit Schoof geredeneerd, volgens mij is een kabinet zonder Faber langer levensvatbaar dan een kabinet met Faber. Dus zou je toch zeggen dat hij wat druk gaat uitoefenen op Wilders om haar te kunnen lozen.