remlof sigme Gebieden in Syrië veilig verklaren gaat wel een hoop geld en troepen (en waarschijnlijk doden) kosten als ze dat echt zouden willen bereiken. Dan zou ik maar vast een stuk of honderd Leopards bijbestellen.
GSbrder remlof Veilig verklaren en veilig zijn, is niet hetzelfde. Je kan het vanuit een papieren werkelijkheid veilig noemen zonder 1 militair te sturen.
janneke141 Het was decennialang een onaantastbaar icoon. Ooit keken miljoenen mensen wekelijks tussen 19.00 en 20.00 uur naar de voetbalsamenvattingen bij NOS Studio Sport. Maar hoe heilig is dat tv-monument nog, nu de kijkcijfers in tien jaar tijd met een miljoen zijn teruggelopen en de publieke omroep een monsterbezuiniging boven het hoofd hangt? De NPO zal vanaf 2027 jaarlijks met maar liefst 106 miljoen euro worden gekort. Dit is reden voor enkele omroepbazen om alvast één grote bezuiniging (25 miljoen euro) voor te stellen: zend de voetbalsamenvattingen niet langer uit bij NOS Studio Sport, maar laat de rechten voor ‘de Hoogmis van voetbalminnend Nederland’ over aan een commerciële partij. Ook een rapport van strategisch advieskantoor Boston Consulting Group, waarin staat dat er onder meer rigoureus in de publieke programmering moet worden gesneden, past hierbij. Ik ben benieuwd of dit is wat ze bij de PVV in gedachten hadden in hun strijd tegen de publieke omroep.
janneke141 Ik vind de oproep trouwens wel terecht. En niet omdat voetbal, het geldt ook voor het door mij geliefde schaatsen en wielrennen.
tsjok remlof Dit soort plannen kunnen heel goed worden genomen door een impopulair kabinet, en daarna niet worden teruggedraaid door het volgende. Dan heb je alle zoet en niet het zuur.
GSbrder Hadden ze veel eerder moeten doen, voetbal naar de commerciëlen en 20 reclameblokken voor de lineaire boomers graag. Make football American again.
Sloggi GSbrder Hadden ze veel eerder moeten doen, voetbal naar de commerciëlen Dat is toch al een paar keer geprobeerd en is enorm geflopt?
GSbrder Sloggi Het ijsje smelt inderdaad al langer. Elke keer werd 'voor het volk' gekozen om te bezuinigen op cultuur zodat proleten toch nog langs NPO1-2-3 moeten.
mono Friek Sport 7 was niet veel anders dan wat we nu hebben, want de NOS hield de samenvattingen. Het gros van de Nederlanders wil ook helemaal geen hele voetbalwedstrijden zitten te kijken elk weekend, die willen gewoon even wat hebben om maandag bij het koffieapparaat over mee te kunnen praten.
remlof tsjok Tuurlijk. Het kan ook 25 graden worden met Kerst. Maar was dit maar het ergste besluit dat dit rampkabinet al genomen heeft.
tsjok remlof Goede vergelijking, het is nog nooit 25 graden geweest met kerst in Nederland maar slechte plannen niet terugdraaien gebeurt letterlijk elke kabinetsperiode.
remlof Tussen 2005 en 2008 had Talpa de rechten voor de samenvattingen, die hebben dat toen ook een een tijdje uitgezonden en dat werd een grote ramp. Daarna heeft de NOS het weer overgenomen. Zijn we dat alweer vergeten?
janneke141 remlof die hebben dat toen ook een een tijdje uitgezonden en dat werd een grote ramp. In welk opzicht? Oprechte vraag hè, ik kijk er nooit naar. Wat kan de NOS wel dat een commerciële omroep niet zou kunnen?
remlof mono Jij kijkt alleen een paar wedstrijden live en that's it? Of luister je gewoon 's middags naar Radio 1 Langs De Lijn (ook NOS trouwens)?