tsjok Schoof is uiteraard wél de baas van het Kabinet zelf, zie Keizer die door Rutte werd ontslagen. Maar joh, Geert, zaag nog even onnodig aan de stoelpoten van je eigen coalitie.
remlof https://nos.nl/artikel/2539232-wilders-zonder-noodknop-wordt-het-een-moeilijk-verhaal Waarnemend NSC-fractievoorzitter Van Vroonhoven wilde er vandaag weinig meer over kwijt dan dat de bal bij het kabinet ligt. Ze benadrukte nog eens dat er een "deugdelijke motivering" moet komen voor het noodplan. Van Vroonhoven verwees ook naar wat ze twee weken geleden zei bij de Algemene Beschouwingen in de Tweede Kamer. Ze zei toen "er een hard hoofd" in te hebben dat het noodplan er komt, maar ook "dat we het gaan proberen". De barsten worden steeds groter.
Duke Kan ook politiek spel zijn. Politiek duider Arjan Noorlander "Dit is een nieuw struikelblok voor de plannen van Asielminister Faber. Ze kan de wet, omdat ze een noodsituatie wil uitroepen, wel snel invoeren, maar vroeg of laat zal de Eerste Kamer haar naar verwachting terugfluiten. Tegelijkertijd hoor je ook dat dit wel eens de elegante uitweg kan zijn voor de coalitiepartijen. Als de Eerste Kamer het verwerpt, is het niet de schuld van Omtzigt of van Wilders. Zo kunnen de coalitiepartijen er dus zonder ruzie uit komen en op een vreedzame manier concluderen dat ze het noodrecht achter zich moeten laten. Het kan dus ook een blessing in disguise zijn."
remlof Duke Ik vraag me af of Wilders dat slikt, want die anti-democraat vindt nu eenmaal dat ze in het kabinet hebben afgesproken dat het via die noodwet zou gaan. Iets wat Schoof ontkent trouwens.
Duke remlof Tja, Wilders weet ook dat als hij het nu laat klappen het cordon sanitair weer terug is. Daar zit dus ook nog geen belang.
mono Duke Mja, tenzij de kiezer de PVV een eventuele val van het kabinet zwaar aanrekent lijkt het me eerlijk gezegd onwaarschijnlijk dat men om ze heen kan. En ik denk nog steeds dat een groot deel van de kiezers het hele juridische geneuzel maar vervelend vindt en liever vandaag dan morgen op wat voor manier dan ook 'migratie keihard aangepakt ziet'. Het NSC is al duidelijk de gebeten hond in de peilingen en dat komt ook weer deels ten goede van de PVV
Friek Duke Tja, Wilders weet ook dat als hij het nu laat klappen het cordon sanitair weer terug is. Het is inderdaad een twijfelachtige strategie om de boel maar te laten klappen. Je zou dan zonder NSC een nieuwe meerderheid moeten vinden als PVV en dat lijkt me toch een ondoenlijke zaak, en potentiële hernieuwde coalitiepartners gaan er ook niet zo blij mee zijn (VVD, BBB). Strategie lijkt er nu vooral op uit te zijn om NSC te splijten, zodat ze met een dubieus clubje hardcore bruinhemden verder kunnen en NSC verleden tijd is.
janneke141 Er komt deze week nog geen besluit of het kabinet een noodwet gaat invoeren op het asiel- en migratiebeleid. Dat schrijft premier Schoof op antwoord in Kamervragen. Volgens bronnen in Den Haag is de onderbouwing van minister Faber (Asiel en Migratie) is nog niet klaar. De crisis is blijkbaar nog een weekje uitgesteld.
remlof janneke141 Volgens bronnen in Den Haag is de onderbouwing van minister Faber (Asiel en Migratie) is nog niet klaar. Die is ook niet klaar te krijgen, maar Wilders wil het toch :') Dus vroeg of laat zal Faber er wel in de ministerraad mee op tafel moeten komen.
janneke141 We gaan weer 130 rijden!! Go Barry Go! Er zijn vier snelwegtrajecten "in beeld" waar mogelijk ook overdag weer 130 kilometer per uur kan worden gereden. Minister Madlener (PVV) van Infrastructuur en Waterstaat schrijft aan de Tweede Kamer dat er wel eerst meer onderzoek nodig is naar de stikstofneerslag in beschermde natuur, voordat het gaspedaal ook daadwerkelijk verder ingetrapt mag worden. Het gaat maar om een beperkt aantal kilometers Nederlandse snelweg: een stuk van de A6 tussen Lelystad Noord en de Ketelbrug, het grootste deel van de Afsluitdijk, de A7 tussen het Groningse Zuidbroek en de grens met Duitsland, en een paar kilometer van de A37 in Drenthe tussen de knooppunten Holsloot en Zwartemeer. Volgens Madlener is dat in totaal 133 kilometer snelweg. Maar dan telt hij beide rijrichtingen wel apart mee :')
tsjok Ik dacht dat dit kabinet weinig klaar zou spelen, maar daar moet ik toch nederig van terugkomen hoor. Chapeau, tjonge. 66 km de ene kant op, 66 km de andere kant op, wat een tijd om in te leven.
GSbrder tsjok Vergeet ook niet dat de A7 tussen Zuidbroek en de Duitse grens naar 130 km/h gaat, om vervolgens grenscontroles in te voeren bij Duitsland om iets aan de @$!3L€r!$!$ te doen. Dit is geweldig, eindelijk 130 km/h op een file inrijden O
remlof Mooi. Gaat Wilders nu het kabinet opblazen of gaat ie z’n verlies nemen en alsnog akkoord met een spoedwet die niet aan het parlement voorbij gaat?
janneke141 remlof Optie 3, hij veegt zijn achterwerk af met deze motie en krijgt het op een of andere manier voor elkaar om de rest van het kabinet daarin mee te krijgen.
remlof janneke141 Dat lijkt me echt heel sterk, dat NSC tegen de wil van de senaat ingaat. Ook de VVD gaat dat niet willen denk ik.
Duke janneke141 Een motie in de EK is voor Wilders ook gewoon niet zo relevant. Als die verrekte linkse Eerste Kamer uiteindelijk zijn plannen dwarsboomt is dat alleen maar een fijn excuus. De stekker moet echt door een ander getrokken worden.