Drietebuul Is het veelzeggend dat op de TK-pagina van Emiel van Dijk geen onderwijsgeschiedenis staat vermeld?
trein Sloggi On a serious note, over het penitentiair recht ligt betrekkelijk weinig echt vast in verdragen. Wat er is aan European prison rules en dergelijke is veelal soft law. Natuurlijk zijn er wel mensenrechtenverdragen die een ondergrens vormen. Maar bijvoorbeeld 8 man op een cel is daar niet per definitie mee in strijd (staand moeten slapen natuurlijk wel). Dus dit is in belangrijke mate een politieke/beleidsmatige discussie en niet perse een juridische.
tsjok trein Maar bijvoorbeeld 8 man op een cel is daar niet per definitie mee in strijd Wel op het Nederlandse formaat van rond de 10m² uiteraard.
trein trein https://nos.nl/artikel/2559599-gevangenis-roermond-al-maanden-zonder-warm-water-mensen-moeten-koud-douchen Of maanden (!) geen warm water hebben er mee in overeenstemming te brengen is vraag ik me ook wel af overigens. @tsjok
PolitiekGeaard Ik stel voor om gewoon gevangenissen te gaan privatiseren, dan komen die erbarmelijke omstandigheden die de PVV schept gewoon vanzelf. VVD gelijk om, BBB snapt het toch niet en Omtzigt valt vast ook wel te porren voor minder uitgaven op de korte termijn.
mono PolitiekGeaard Ruimte zat in de Limburgse mijnen. Gooien we er af en toe wat voedsel in en klaar!
PolitiekGeaard Ik dacht dat dit proefballonnetje nog niet was opgegaan, maar blijkbaar was Fredje de buschauffeur hier nog groot voorstander van in 2011.
Duke mono Die zijn allemaal wel vol water gelopen of vol puin gestort. Zit je ook niet zo lang meer met het probleem.
janneke141 Premier Dick Schoof heeft coalitiepartijen PVV, VVD, NSC en BBB duidelijk gemaakt dat hij een motie over Oekraïne, die door drie van de vier is gesteund, niet wil uitvoeren. Dat bevestigen bronnen in Den Haag. Een crisisoverleg op donderdagochtend en -middag op zijn ministerie van Algemene Zaken heeft nog niet tot een oplossing geleid, en wordt aan het einde van de middag hervat. Het zal de crisis niet kleiner maken, maar ik ben op zich wel blij met deze opstelling van Schoof.
PolitiekGeaard janneke141 Eindelijk laat die man wat ruggegraat zien. Mogelijk zijn beste en laatste actie.
tsjok janneke141 Goede twist wel: De leider van de VVD, Yesilgöz, was vanmorgen overigens niet bij het crisisoverleg. Lang bleef onduidelijk waarom dat was, totdat bleek dat ze in Oekraïne een ontmoeting had met president Zelensky.
remlof PolitiekGeaard laatste actie Laten we het hopen, deze constructie met een partijloze premier werkt in Europa volkomen waardeloos. Nog afgezien van het feit dat dit een volledig kutkabinet is.
Sloggi Ik zie het hierover niet vallen. NSC, PVV en BBB hebben helemaal geen belang om op dit punt de campagne in te moeten. Die willen het hebben over stront of Marokkanen, en NSC probeert het zo lang mogelijk uit te zingen. Maar hopelijk heb ik het mis.
GSbrder Sloggi Mwah, een van de weinige onderwerpen waar PVV kans maakt onder het electoraat tegen de VVD. Wij willen niet meer geld naar Oekraïne doet het (helaas) goed onder rechtse kiezers. Mooie draai, links is voor het leger, extreem rechts is tegen.