• Politiek
  • Kabinet-Schoof deel 3: Een goed begin...

Sloggi Maar PVV'ers rijden demonstranten aan. BBB'ers vinden hooguit dat hun demonstranten meer recht hebben dan ER demonstranten.

Van Tiggelen zegt dat hij zich er niet van bewust was dat iemand gewond was geraakt. Hij erkent dat hij niet heeft geremd, maar wil geen excuses aanbieden. "Maar ik wil dit niet opnieuw. Het zorgt er alleen maar voor dat dit soort clubs media-aandacht krijgen", zegt hij maandag. "Je wil voorkomen dat iemand met een been onder het achterwiel komt."

De VVD heeft dinsdag als enige coalitiepartij tegen een motie gestemd waarin de Tweede Kamer het kabinet verzoekt niet mee te doen aan het grote defensieplan van de EU. Lidstaten kunnen de komende jaren miljarden meer lenen voor hun herbewapening.

Nederland lijkt hiermee de enige dwarsligger te worden binnen Europa voor dit plan.

Namen en rugnummers:

De 73 aanwezige Kamerleden van PVV, NSC, BBB, SP, SGP en FVD stemden voor. 71 Kamerleden van GL-PvdA, PvdD, DENK, VOLT, D66, CU, CDA en VVD stemden tegen.

Let wel: 'Voor' was in dit geval VOOR de motie Eerdmans die opriep om niet aan ReArm mee te doen. Maar dat had u op basis van dit rijtje landverraders waarschijnlijk wel geraden.

janneke141 Let wel: 'Voor' was in dit geval VOOR de motie Eerdmans die opriep om niet aan ReArm mee te doen. Maar dat had u op basis van dit rijtje landverraders waarschijnlijk wel geraden.

PTSS naar het CDA congres

Maar verder is het heel schadelijk. Nederland wordt bestuurlijk buitenspel gezet op deze manier. Als de rest van het blok dit wel wil mag Schoof even naar de wc tijdens de stemming, net als Orbán laatst overkwam.

Sloggi Ik mag toch hopen dat dat besef nu ook bij de VVD indaalt.

• Duke replied to this.

remlof

Die wisten prima waar ze aan begonnen met de PVV. Boos doen tegen asielzoekers is belangrijker dan voorkomen dat je een internationale paria wordt.

janneke141 Noodrem waarvan het logisch is dat er aan getrokken wordt. De EU tracht de eurobonds-discussie en de herbewapening te verknopen. Goed dat Nederland dat niet laat gebeuren.

Ja de herbewapening moet, ten koste van alles. Maar landen moeten wel hun eigen broek op houden, het kan niet zo zijn dat de landen die in goede tijden hun begroting op orde hebben gehouden nu moeten betalen voor (zuidelijke) lidstaten die een loopje nemen met begrotingsdiscipline.

trein Frankrijk heeft altijd voldaan aan de 2%-norm terwijl wij feest vierden…

(Griekenland trouwens ook maar dat is weer een verhaal apart)

Duke Ik vraag het me af. Deze actie is ook niet een echt goede promotie voor de Nederlandse defensie-industrie, die ook veel uit deze Europese pot zou kunnen verdienen.

• Duke replied to this.

remlof

Tja, zo naïef zijn ze volgens mij echt niet bij de VVD…

NSC-fractievoorzitter Pieter Omtzigt stemde met de motie in omdat hij „fundamenteel” tegen het idee van eurobonds is.

emo.gif

remlof Had je iets anders van dit type autist verwacht? Dit is volledig logisch namelijk. Die man is tegen eurobonds.

trein Maar landen moeten wel hun eigen broek op houden, het kan niet zo zijn dat de landen die in goede tijden hun begroting op orde hebben gehouden nu moeten betalen voor (zuidelijke) lidstaten die een loopje nemen met begrotingsdiscipline.

We zeggen dit graag terwijl we altijd te weinig uitgeven aan defensie en halen van de begrotingsdoelen inmiddels volstrekt afhangt van de vraag of de CPB-doorrekeningen kloppen.

trein
                Veiligheid is belangrijker dan begrotingsdiscipline dunt me..

PolitiekGeaard Op de rand van oorlog in Europa zonder Amerikaanse bescherming had ik toch iets meer flexibiliteit van een partij als NSC verwacht.