• Politiek
  • Kabinet-Schoof deel 3: Een goed begin...

Drietebuul Is de Raad van State al links genoemd door Wilders/PVV?

Nee, wel 'ongekozen bureaucraten'. Komt natuurlijk op hetzelfde neer.

Friek
    Ah, de traditionele troef van de populist: ongekozen bureaucraten versus De Wil Van Het Volk®.

"Je weet nooit wat mensen doen", vindt ook Boomsma van NSC. "Als alle landen om ons heen strenger worden, is het ook een risico als Nederland achterblijft. We moeten nu stappen zetten om de instroom te beperken."

Het prachtige NSC-moment is daar.

Godsamme. Zelfs Pechtold had nog meer ruggengraat dan die hele NSC-fractie.

janneke141

Pechtold de PluchePlakker? Die nog liever Lousewies offerde dan Verdonk? Die Pechtold?

tsjok Geen 30 maar 50 zilverlingen.

tsjok Bezuinigen op ambtenaren, behalve op het departement wat asielzoekers opvangt.

GSbrder Alle uitvoeringsorganisaties waren al ontzien bij de bezuiniging op ambtenaren. Dus IND, maar ook OM, politie, belastingdienst etc.

tsjok Behalve de gemeenten uiteraard.

• Edited

tsjok

We mogen anders voortaan geen externe vergaderlocaties meer boeken en we moeten snoepreisjes naar buitenlandse conferenties beter gaan motiveren.

Morgen heb ik met m'n team op een interne vergaderlocatie de hele dag geboekt staan voor een 'groeiscan'. Daarin gaan we praten over hoe "volwassen" we eigenlijk zijn als team en hoe we daarin nog kunnen, moeten of willen "groeien". Denk ik. Ik heb alvast een exemplaar van "oei ik groei" klaargelegd om mensen om de oren te slaan met gefundeerde wetenschap. (Ok nee, ik heb me voorgenomen om gewoon mijn mond te houden en me vast te bijten in de lunch. Met eierballen.)

sigme Morgen heb ik met m'n team op een interne vergaderlocatie de hele dag geboekt staan voor een 'groeiscan'.

Kantoorleven, beste leven.

sigme Hoe hou je het vol. Nobele strijders van de ambtenarij.

GSbrder

Ach ja, dat van die ambtenarij is maar bijzaak. Hiervoor zat ik met hetzelfde werk altijd in 'het bedrijfsleven' en dat was geen spat beter.

sigme We mogen anders voortaan geen externe vergaderlocaties meer boeken en we moeten snoepreisjes naar buitenlandse conferenties beter gaan motiveren.

Gecondoleerd. Op andere plekken gaat een op de vijf collega's er uit, maar ja. Even erg.

sigme Ligt een beetje aan het type bedrijf. Je hebt de centenknijpers van het MKB waar elke euro die wordt uitgegeven aan een 'training' gezien wordt als iets wat direct de sportauto van de DGA aantast en je hebt de spilzuchtige corporates waar een hele middle management laag naar Spitsbergen moet afreizen om de effecten van de klimaatverandering te zien en hoe dat de papierschuiverij zal beïnvloeden als er niet direct actie wordt ondernomen (de actie in kwestie: agenderen, delegeren, inspireren, groeien).

En alles daar tussenin.

Mijn ervaring is dat dit een beetje ligt aan hoe groot de HR afdeling is of denkt te zijn. Men moet zich daar natuurlijk wel belangrijk voelen en aan het werk gehouden worden, dus dan is zo'n opgeblazen lucht training natuurlijk perfect. Dat je dan een blik duur betaalde ingenieurs een hele dag niets hebt laten doen is dan bijzaak, die gaan dan opeens daarna veel harder werken en dat komt dan door die training.

Of de leiding van de organisatie/bedrijf heeft zitten netwerken en is daar iemand tegengekomen die een traject voor persoonlijke groei verkoopt.

Wij zijn er laatst ook mee bezig geweest met het idee dat niet iedereen uit zichzelf reflecteert op eigen gedrag en dat het voor teams wel handig is om een beetje te weten waarom sommige onderlinge interacties lopen zoals ze lopen. HR heeft er niks mee te maken verder. Op zich een sympathiek initiatief, alleen gedoemd om te stranden in niksigheid na de sessie o.l.v. een professional omdat de helft van het team het onzinnig vindt en eigenlijk niemand weet hoe ze dit verder moeten oppakken.