• Sport
  • Voetbal #6 Weer eens een EK in Duitsland en Vites weer in de KKD

Hahaha, het Wilhelmus gezongen door Flemming, daar word je als nationalist blij van 😂

Oe, daar werd Van Dijk er pijnlijk uit gelopen zonet.

Memphis gaat hem niet worden. Jammer. Zonde dat Zirkzee geblesseerd is.

Lekker hoor, weer 4-0.

Misschien is het toch meer ‘74 dan ‘88 :')

https://rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5454705/oranje-met-vliegtuig-naar-duitsland

"Dat de KNVB midden in de klimaatcrisis ervoor kiest het Nederlands elftal met het vervuilende vliegtuig 400 kilometer naar Duitsland te laten vliegen, is natuurlijk tenenkrommend", zegt een woordvoerder van de milieuorganisatie Milieudefensie.

Eens.

In ‘74 en ‘88 gingen ze ook gewoon met de bus.

Duke Ja, ze zouden eigenlijk gewoon op de fiets moeten gaan.

Frenkie de Jong gaat dus niet mee. Dat is nogal een aderlating, al vond ik dat Oranje tegen Canada en IJsland best prima speelde zonder hem. Als vervanging wordt Maatsen opgeroepen, die natuurlijk sowieso al bij de selectie had moeten zitten.

tsjok Om Mbappe te motiveren sturen we de band van de CL finale op. (Grapje)

Koopmeiners eruit is nog erger dan FDJ wat mij betreft. FDJ had ondanks een aantal zeldzame kwaliteiten (lopen met de bal) een nogal matig seizoen, en moet je daarnaast op een specifieke manier gebruiken. Koopmeiners was misschien wel de beste middenvelder in de Serie A en kan ook op meerdere posities een hoog niveau halen. Echt jammer.

remlof Ja, belachelijk. Anders zou het zes uur met de bus zijn, wat een kolder. En anders gaan ze maar lekker met hun eigen auto net als Dennis Bergkamp altijd deed.

https://nos.nl/artikel/2524075-hoe-groot-de-vernedering-ook-was-willems-is-voor-altijd-dankbaar-voor-dramatisch-ek-2012

Inderdaad het dieptepunt sinds mijn herinneringen met beeld beginnen (1994, eigenlijk 1996 omdat 1994 grotendeels in de nacht was en ik heel klein). Zowel qua voetbalstijl als resultaat.

Nul punten naar huis zal nu wel niet gebeuren.

De NOS, zoals wel vaker, vergeet te vermelden dat toen Duitsland en Portugal veel meer kwaliteit hadden. Van Bommel kon het niet meer belopen en de schoonzoon had nooit de aanvoerder mogen zijn. Beter voetbal en betere voetballers begint met realisme. Sinds 2004-2006 hebben we niet meer heel geweldige selecties meer gehad

Jethro Willems bracht toen een fraai bezoekje met foto's aan Auschwitz. Had er ook wel bij gemogen in de beschrijving. In het kader van de huidige maatschappelijke discussies.

Swag!

Echt leuk dat het EK begonnen is. Duitsland lijkt ijzersterk, anders dan vorig EK en WK('s).

Was een aardige openingswedstrijd.

Duitsland was heer en meester, inderdaad. Lijkt me ook zeker een kanshebber voor de titel. Feilloze combinaties, flink tempo en continue druk zetten.

Omg, wat heeft Kroatië het moeilijk tegen Spanje.

En vlak voor rust maken de Spanjaarden 3-0. Dat gaat heel lastig worden voor de Kroaten in de tweede helft.

remlof Ik heb nu al voorpret op de knockoutfase. Hoop dat er een Duitsland - Spanje komt, wat een overmacht.

Vind Spanje misschien nog wel indrukwekkender, want Kroatië is veel beter dan Schotland.