• Sport
  • Voetbal #6 Weer eens een EK in Duitsland en Vites weer in de KKD

tsjok Om Mbappe te motiveren sturen we de band van de CL finale op. (Grapje)

Koopmeiners eruit is nog erger dan FDJ wat mij betreft. FDJ had ondanks een aantal zeldzame kwaliteiten (lopen met de bal) een nogal matig seizoen, en moet je daarnaast op een specifieke manier gebruiken. Koopmeiners was misschien wel de beste middenvelder in de Serie A en kan ook op meerdere posities een hoog niveau halen. Echt jammer.

remlof Ja, belachelijk. Anders zou het zes uur met de bus zijn, wat een kolder. En anders gaan ze maar lekker met hun eigen auto net als Dennis Bergkamp altijd deed.

https://nos.nl/artikel/2524075-hoe-groot-de-vernedering-ook-was-willems-is-voor-altijd-dankbaar-voor-dramatisch-ek-2012

Inderdaad het dieptepunt sinds mijn herinneringen met beeld beginnen (1994, eigenlijk 1996 omdat 1994 grotendeels in de nacht was en ik heel klein). Zowel qua voetbalstijl als resultaat.

Nul punten naar huis zal nu wel niet gebeuren.

De NOS, zoals wel vaker, vergeet te vermelden dat toen Duitsland en Portugal veel meer kwaliteit hadden. Van Bommel kon het niet meer belopen en de schoonzoon had nooit de aanvoerder mogen zijn. Beter voetbal en betere voetballers begint met realisme. Sinds 2004-2006 hebben we niet meer heel geweldige selecties meer gehad

Jethro Willems bracht toen een fraai bezoekje met foto's aan Auschwitz. Had er ook wel bij gemogen in de beschrijving. In het kader van de huidige maatschappelijke discussies.

Swag!

Echt leuk dat het EK begonnen is. Duitsland lijkt ijzersterk, anders dan vorig EK en WK('s).

Was een aardige openingswedstrijd.

Duitsland was heer en meester, inderdaad. Lijkt me ook zeker een kanshebber voor de titel. Feilloze combinaties, flink tempo en continue druk zetten.

Omg, wat heeft Kroatië het moeilijk tegen Spanje.

En vlak voor rust maken de Spanjaarden 3-0. Dat gaat heel lastig worden voor de Kroaten in de tweede helft.

remlof Ik heb nu al voorpret op de knockoutfase. Hoop dat er een Duitsland - Spanje komt, wat een overmacht.

Vind Spanje misschien nog wel indrukwekkender, want Kroatië is veel beter dan Schotland.

Tsjongejonge, een strafschop toekennen en laten nemen en daarna pas terugdraaien…

Dat heb ik zelfs in onze Mickey Mouse Eredivisie nog nooit gezien.

remlof Volgens mij werd ie afgekeurd vanwege te vroeg inlopen, maar weet niet zeker.

Bij American Football vertelt de scheids gewoon via een microfoon wat er gebeurt. Prima idee.

tsjok Maar als een penalty wordt afgekeurd moet ie gewoon opnieuw worden genomen. Nu werd het een indirecte vrije trap.

Maar goeie ploeg inderdaad, dat Spanje. Ben benieuwd of Italië daar een beetje tegen opgewassen is. Die spelen zo eerst tegen Albanië.

remlof Dat lijkt me een walkover, toch? Albanië kan er volgens mij geen kut vna.

tsjok Albanië kan er volgens mij geen kut vna.

Je kunt er zelf geen kut van.

Zo, 1-0 voor de lui die er geen kut van kunnen volgens tsjok.