• Sport
  • Voetbal #6 Weer eens een EK in Duitsland en Vites weer in de KKD

remlof Het zegt natuurlijk helemaal niets dat ze nu onderaan de eerste divisie staan want er is nul budget. Zonder budget zou elke club binnen no-time onderaan staan.

Kul joh. Vitesse heeft een begroting van 13 miljoen en een spelersbudget van 4 miljoen, dat is meer dan PEC, Almere, Heracles, NAC en de gehele KKD. En zonder puntenstraf zou Vitesse nog steeds een na laatste staan, ruim achter clubs als Oss, Helmond, Telstar die met de hele begroting de 4 miljoen nog niet eens halen.

tsjok Wat is het doel dan? In naïviteit geloof ik niet. Prestige lijkt me ook naïef.

Witwassen dan maar?

Sloggi Het feit dat er vijf buitenlanders ineens samenkomen zodat toevallig de licentiecommissie er niets over te zeggen heeft maar dat de namen zelfs voor de coach nog geheim zijn geeft mij niet veel hoop voor zuivere motieven. Maar zou anderzijds naïviteit ook niet uitsluiten, er zijn vast mensen die denken dat ze de nummer laatst van de KKD hoogstpersoonlijk naar de CL kunnen loodsen.

tsjok ik had het echt begrepen als het ondernemers uit de regio waren, daar werd ook op gehint in de eerste aankondiging naar mijn idee. Maar toen gisteravond weer het verhaal kwam over 5 buitenlanders met een minderheidsaandeel kreeg ik wel weer Jordania 2.0 vibes. Zeker als daar weer van dat soort onrealistische verwachtingen aan gekoppeld worden als na 2 seizoenen Europa in. En je vervolgens thuis wordt afgedroogd door een clubje met een begroting van krap 4 mio.

Zitten supporters nou ook op dit soort grootspraak en weer de zoveelste gevoelloze buitenlandse zetbaas te wachten vraag ik me af? Of hebben die ook liever reële groei en een paar rustige jaren, ook al betekent dat dat je wellicht middenmoot Eredivisie bent na 2 a 3 jaar?

• Duke replied to this.

Loveless

Heb het al vaker bepleit maar volgens mij is failliet gaan en met een schone lei beginnen echt de slimste optie. Geel-Zwart ‘25 of FC Arnhem heeft potentie genoeg om snel weer een fatsoenlijke profclub te worden. Kost even een paar jaar maar anders heb je elke paar jaar gezeik met dubieuze “investeerders”.

• Edited

Duke Kan niet, de piramide is gesloten. En bovendien is het ook nog niet zo makkelijk. Vraag RBC maar.

Dat maakt natuurlijk ook de terughoudendheid in deze en vergelijkbare zaken. Weg is weg, pech. Anders was zo’n Vitesse naar mijn stellige overtuiging ook veel harder aangepakt.

• Duke replied to this.

trein

Regels zijn er om bijgebogen te worden 😉

Vitesse is voor Van de Kuit zelfs op weg naar ‘de exit’. ,,In 2030 eindigt de huurovereenkomst van GelreDome met Vitesse. Daar heeft Vitesse zelf voor getekend. Ik heb de koers voor het stadion al uitgestippeld. Wij gaan inzetten op evenementen. Een toekomst zonder Vitesse. De plannen liggen al klaar. Dat gaat zorgen voor werkgelegenheid en een bruisend Arnhem.”
            ,,Vitesse moet in de stad maar ergens op zoek gaan naar een lap grond, om een eigen stadion te bouwen. Ik lees dat ze weer Europees willen voetballen. Nou, dan moet dat stadion in elk geval aan allerlei voorwaarden voldoen. Ik wens ze veel geluk en wijsheid.”

The saga continues.

janneke141

Ook daarom, uithuilen en opnieuw beginnen.

trein Die man is inderdaad vooral het vuurtje aan het opstoken, maar volgens mij zelf nooit serieus geweest qua redder, ook al heeft hij soms in de pers anders beweerd.

Ben wel van mening dat de KNVB en de licentiecommissie dit traject nauwlettend moeten volgen, want men heeft natuurlijk aardig de schijn tegen in Arnhem, en het helpt ook niet dat dit ook weer op zo'n manier wordt gedaan dat de licentiecommissie hier eigenlijk geen oordeel over hoeft te vellen want allemaal minderheidsaandeelhouders. Dat zet de deur wel wijd open voor één zetbaas met vijf marionetten.

Loveless En als het nu nog lokale ondernemers waren oid. Maar het zijn ook nog eens vage buitenlandse partijen…

trein Ja, helemaal mee eens, in het eerste geval was het stuk beter uit te leggen dat er vijf partijen waren die allemaal beperkt eigenaar worden. Als je ziet hoeveel problemen men heeft gehad een nieuwe eigenaar te vinden... en dan nu vijf buitenlandse partijen uit de hoge hoed. I don't buy it, die komen echt niet ineens aanwaaien, daar zit een partij boven die dit heeft georchestreerd.

Priske al ontslagen?

Toch nog bijna 4-2 voor PSV.

En dan over 2 jaar ook Vitesse weer Europees, er komen gouden tijden aan.

Ajax (op verliespunten) bovenaan in de Eredivisie. Wie had dat een jaar geleden verwacht.

• Luda replied to this.