tsjok Geldschieter Franke haakt af bij noodlijdend Vitesse, faillissement lijkt onafwendbaar De laatst overgebleven mogelijke nieuwe investeerder van Vitesse, Guus Franke, heeft zich teruggetrokken. Daarmee lijkt een faillissement voor de club uit Arnhem onafwendbaar. Franke, de eigenaar van Axiom Partners, een bedrijf in Zwitserland, zou Vitesse overnemen. Maar hij ziet daar nu toch vanaf. Dat betekent dat Vitesse, dat vorige week in beroep is gegaan tegen het afnemen van de proflicentie, nog maar heel weinig tijd heeft om geld bij elkaar te krijgen en te blijven bestaan. De problemen van Vitesse zijn namelijk groter dan alleen de afgenomen proflicentie, zo vertelde interim-directeur Edwin Reijntjes vorige week. Volgens hem dreigt een faillissement en kan Vitesse over een week de rekeningen niet meer betalen. Ach, wat een ellende ☹️
remlof tsjok Tsja, ik hoor het ook net. Maar goed, in de laatste uren vanavond kan er nog van alles gebeuren. Bijvoorbeeld via de eigenaar van Olympique Marseille of die van het Gelredome.
Loveless Dat had ik niet meer aan zien komen, klonk zo positief, ook dat hij er al uit was met Parry enzo. Wel echt einde verhaal nu, die zijn over een week failliet.
Loveless remlof Die McCourt was al eerder afgehaakt, Vitesse schijnt nu in paniek zelf weer bij die van de Kuit aan te kloppen. Of je dat nou moet willen...
remlof Loveless Ze haakten allebei eerder af omdat ze een betere deal wilden. Die kunnen ze nu onder druk misschien alsnog krijgen.
Duke remlof Dat wordt dan dus een deal waarbij Vitesse zich nooit meer uit hun onmogelijke positie komt, zit je zo weer in deze ellende.
Loveless CHAOSSSS https://www.gld.nl/sport/8170699/guus-franke-sluit-akkoord-met-coley-parry-ik-hoop-vitesse-nu-over-te-nemen
remlof https://nos.nl/artikel/2526983-vitesse-lijkt-alsnog-gered-franke-en-parry-sluiten-deal-stukken-op-tijd-bij-knvb Tegen middernacht klinkt gejuich bij Vitesse: op de valreep heeft zakenman Guus Franke alsnog een akkoord bereikt met de Amerikaanse investeerder Coley Parry. Daardoor kan hij nu de Arnhemse voetbalclub overnemen. Dat meldt Franke in een persbericht dat door Vitesse is bevestigd. Goh.
remlof Ik kreeg om 20:12 een mail van Vitesse met het verzoek om af te zien van restitutie van m'n donatie in de crowdfunding. Dat had ik best willen doen maar ik was in de Ziggo bij Lenny dus las 'm net pas tussen de kortste penalty reeks ooit en bovenstaand nieuws in.
Reya remlof maar ik was in de Ziggo bij Lenny Lenny Kuhr? Binnen jouw generatie natuurlijk wel populair.
Luda Reya Filmpje van Lenny Riefenstahl meegepakt uiteraard, dat is blijkens zijn pohi toch waar Remlofs sympathieën liggen.
Dwersdriever Beste dat ik Nederland heb zien spelen op dit EK. En als Simons gewoon aflegt naar links in plaats van aannemen en proberen te draaien is het 2-0.
remlof Ik ben heel benieuwd of ze dit niveau vol kunnen houden de tweede helft, dan zal de volgende goal snel vallen.
Dwersdriever Ik heb er geen verstand van. Maar hebben we niemand anders die een hoekschop kan nemen? Depay is er niet zo goed in.
tsjok Dwersdriever Nee, Depay moet die allemaal missen. Is traditie. Oranje is echt extreem gemankeerd bij corners voor en tegen.