Drietebuul +1!
I’ve made a huge mistake…
Drietebuul +1!
I’ve made a huge mistake…
Drietebuul Ik ben op het moment Letterkenny aan het kijken. Schitt's Creek is ook wel goed gemaakt. Twee Canadese comedy's. Je moet ervan houden, maar als het je ligt, is vooral die tweede tenenkrommend grappig. De eerste is wat ingewikkelder, maar daarmee uiteindelijk niet minder.
Het enige wat ik op dit moment nog kijk is de serie Silo op Apple TV+ aangezien ik weer 3 maanden gratis Apple TV had vanwege een nieuwe werkmacbook.
Mensen die van “Lost” hielden kunnen “La Brea” op Netflix eens proberen, ik heb alleen nog de eerste episode gezien, maar het geeft me hetzelfde gevoel.
https://www.netflix.com/nl/title/81507734?s=i&trkid=13710079&vlang=nl
Op Amazon Prime staat de film Almost Famous. Al wat ouder, maar de afgelopen jaren in reputatie alleen maar gegroeid. Volgens sommige critici een van de beste films van deze eeuw.
Het is een soort coming of age-film in combinatie met een beeld van de rockmuziek begin jaren zeventig. Een jongen van 15 krijgt door een samenloop van omstandigheden de kans om op tour mee te gaan met de rockband Stillwell en daar een verhaal over te maken voor het blad Rolling Stone. Lijkt onwaarschijnlijk, maar is oor een deel gebaseerd op het echte leven van de regisseur/scenarist, die zelf als tiener zo'n verhaal maakte over de Allman Brothers Band. De relatie tussen de jongen, de groupies van de band, de gitarist van de band, zijn zus en zijn moeder vormen de kern van de film en eigenlijk zijn alle relaties goed uitgewerkt. Daar neemt de maker ook alle tijd voor, de film duurt bijna 2 uur en drie kwartier.
Best wel wat (later) bekende gezichten in de film, met vooral een glansrol van een jonge Kate Hudson. De hoofdrolspeler maakt ook een verbluffend debuut door, terwijl Philip Seymour Hoffman als een soort mentor van de jongen fungeert en enkele geniale zinnen uitspreekt.
Drietebuul Ik kreeg die mail ook inderdaad. Twee euro extra per maand om het te behouden.
Mijn lijstje van de afgelopen maanden! Heb wat dingen gekeken die al een tijdje liepen, maar ook wat nieuwe dingen opgepikt. Heb ook nog andere dingen gedaan dan TV kijken, al lijkt het niet zo.
Man on the Inside (met Ted Danson)
Een comedy met genoeg diepe shit erin om het mooi te maken. Aardig wat Good Place cameos!
Dark
Eindelijk aan toegekomene. Drie seizoenen. Duits. Grim. Donker. Tijdreizen. Complex. Maar zit erg goed in elkaar. Ben nu aan de laatste 4 afleveringen bezig.
Colin from Accounts
Ontzettend stomzinnig vermaak, maar toch grappig. Erg goed voor 'tussendoor'.
Lessons in Chemistry
Stond ook al lang op de lijst. Miniserie. Echt geweldig mooi.
Slow Horses
BBC op z'n best. Case of the season MI5 (rejects) series. Seizoen een gezien, nu met seizoen 2 bezig.
Shrinking
Twee seizoenen geweest nu. Erg mooi en hilarisch tegelijkertijd. Harrisson Ford heeft een van de meest briljante rollen uit z'n carriere hier.
The Pitt
Volgt een ER op een shift van 15 uur. Is nu 6 afleveringen bezig. Van de makers van 'ER', met Noah Wyle. Niet je typische ziekenhuisdrama a la ER of zelfs Grey's Anatomy. Stuk rauwer en krijgt erg goede kritieken en comments ook van daadwerkelijke ziekenhuismedewerkers in de VS.
Severance, uiteraard
Moet ik hier nog wat over zeggen?
Silo, uiteraard
Same.
Elsbeth
Spin-off van 'The Good Wife' en 'The Good Fight'. Elsbeth is een high-flyer maar exentrieke advocate die nu als special council voor een politiedistrict in New York werkt. Case of the week, maar we weten eigenlijk altijd al wie het gedaan heeft. En dan gaat het om het bewijzen. Niet iedereen's cup of tea, maar... omdat ik de andere series gekeken heb vind ik het prima vermakelijk!
LuisInPels Slow Horses staat hier nog klaar om bekeken te worden.
Heb je Detectorists gezien? Vond ik fantastisch.
Sloggi
Nee! net even de trailer gekeken van het eerste seizoen, en dat lijkt me geweldig wegkijken!
Ik zet 'm even op de server morgen Dank!
Ik heb al mijn Amerikaanse streamingdiensten opgezegd. Als ik wat Amerikaanse crap wil kijken download ik het wel weer ouderwets via een torrent, dat gaat een stuk sneller tegenwoordig dan twintig jaar geleden
remlof ik heb ook helemaal niks meer. Lekker torrenten weer. Hadden ze het ook maar niet allemaal op moeten splitsen. Fuck die shit.
LuisInPels Ik ben pas met The Leftovers (HBO) begonnen. Ook echt een topserie, heel anders dan ik had verwacht. Geen vrolijke serie - qua geweld maar ook emotioneel - en goed gemaakt, goed geacteerd en weird met een vleugje Carnivàle meets Twin Peaks.
2% van de wereldbevolking is op mysterieuze wijze verdwenen. De serie volgt de levens van een groepje mensen in een klein stadje in de VS. Onderweg kom je een Pall Mall-sekte tegen, een knuffeljezus en een denkbeeldige (of niet?) hondenjager.
Kijken!
Sloggi die had ik toevallig vorige week aan m'n lijst toegevoegd! Trailer was een beetje hit or miss, kan alle kanten op, maar ik ga 'm wel proberen denk ik!