Sloggi Reya En wat te denken van het VK dat echt wel serieus heeft meegevochten in Irak en Afghanistan. De Britten worden hier even in het gezicht gespuugd. Dat is daar niet bepaald onopgemerkt gebleven. https://www.theguardian.com/politics/2025/mar/04/uk-mps-condemn-deeply-disrespectful-jd-vance-comments
remlof https://nos.nl/l/2558118#UPDATE-container-84494822 De Verenigde Staten stoppen met het delen van inlichtingen met Oekraïne, zeggen bronnen in de VS tegen de Financial Times. Dat kan de aanvallen van het Oekraïense leger op Russische doelen in de weg staan. De samenwerking van de inlichtingendiensten is van groot belang voor Oekraïne. Het helpt bij het lokaliseren en gericht aanvallen van Russische doelen. …
Drietebuul remlof Als de huidige ontwikkelingen zich doorzetten levert de VS volgende week inlichtingen aan Rusland en kunnen we voor april de eerste wapenleveringen aan Rusland verwachten.
remlof Drietebuul En van de zomer de invasie van de Baltische staten door Rusland. Waarschijnlijk gelijk met de annexatie van Groenland door de VS.
Friek Drietebuul Het is mij een raadsel waarom ze inderdaad niet gewoon direct maar de Russen steunen met geld en wapens. Het komt nu in wezen op hetzelfde neer.
Drietebuul Myst Ik was een cynisch stukje tekst aan het tikken over een speedrun met de militaire bezetting van Groenland of Canada. En toen drong even het besef door hoe bizar het is dat ik op dit moment oprecht niet uit durf te sluiten dat het zover komt. Juist ook omdat - zie bovenstaande post - die hele republikeinse partij het steunt. De VS is het sterkste jochie van het schoolplein dat maar moet pakken wat het wil hebben, en dat vinden ze allemaal schitterend.
remlof NOS: De VS zou er bij het VK op hebben aangedrongen om ook geen inlichtingen meer te delen met Oekraïne. Het VK zou nog niet hebben gereageerd. Dit wordt inderdaad oorlog als het zo doorgaat.
Sloggi Sloggi https://www.nrc.nl/nieuws/2025/03/06/trump-ik-ga-navo-landen-die-te-weinig-betalen-niet-verdedigen-a4885504 Ik had verwacht gelijk te krijgen maar binnen de dag is wel rap.
janneke141 remlof Is Thierry op wintersport? Dit lijkt me toch het ideale debat voor een Russenknuffelaar.
remlof Wilders heeft het steeds over “de Oekraïne”, als een gebied ipv een land. Net als de Russen dat doen.
remlof Yesilgöz laat doorschemeren dat de VVD gezien de omstandigheden Eurobonds zal accepteren om defensie-uitgaven te financieren.
Friek De regeringspartijen PVV en BBB hoorden pas woensdagavond laat, in de pauze van het debat over Oekraïne en Trump, van premier Dick Schoof dat het kabinet 3,5 miljard euro aan steun zou gaan toezeggen aan Oekraïne. Extra steun voor Oekraïne ligt moeilijk bij PVV en BBB. Het leidde tot ruzie in de coalitie, die hoog opliep. Dat bevestigen betrokkenen aan NRC. Schoof belde in de pauze met PVV-leider Geert Wilders om hem te vertellen over de 3,5 miljard euro, Schoofs politiek assistent belde met BBB’er Henk Vermeer. De VVD leek een voorsprong te hebben. Daar werkten fractiemedewerkers toen al aan een motie van partijleider Dilan Yesilgöz waarin die 3,5 miljard werd gevraagd aan het kabinet. Dat deed de VVD, zeggen ingewijden, omdat ze vooraf wisten dat de PVV en BBB tegen die steun zouden zijn. Yesilgöz wilde er zeker van zijn dat er genoeg steun was bij de oppositie. Dat lukte, met die steun werd haar motie donderdagochtend aangenomen. Wilders en BBB-leider Caroline van der Plas willen nu zo snel mogelijk uitleg van Schoof over deze gang van zaken, die volgens hun partijen alle schijn heeft van een „een-tweetje” tussen de VVD en Schoof. https://www.nrc.nl/nieuws/2025/03/06/ruzie-in-coalitie-over-35-miljard-voor-oekraine-wilders-en-van-der-plas-voelden-zich-bij-debat-overvallen-en-willen-nu-uitleg-van-premier-schoof-a4885485 Nou, politiek vuil spelen kunnen ze nog bij de VVD. Gelukkig nu om de juiste doeleinden, maar dat de coalitie überhaupt nog overeind is..
Luda Ik moet altijd keihard lachen om het beeld van Carolien van der Plas die op hoge poten verhaal gaat halen, ik kan er niks aan doen.