Falco janneke141 Ik bedenk me nu een mooi SP-campagnefilmpje. Deze woorden gevolgd door beelden van wanhopige toeslagenmoeders bij de Tweede Kamer, gestutte huizen in Groningen en tot slot een boer die op de snelweg zijn giertank leegspuit.
janneke141 The soap continues: Partijleider Esther Ouwehand van de Partij voor de Dieren treedt tijdelijk terug. Ze wil geen partijleider zijn zolang er nog onduidelijkheid is over de integriteitsmeldingen die over haar zijn binnengekomen. Ze blijft wel lijsttrekker, maar legt taken die daarbij horen, zoals campagne voeren, neer. Dat heeft zij bekendgemaakt op het ledencongres in Den Bosch. Ouwehand: "Het goede nieuws is dat ik er heel veel vertrouwen in heb dat het op heel korte termijn opgehelderd kan worden." https://nos.nl/artikel/2491676-ouwehand-treedt-ondanks-steun-tijdelijk-terug Gaat lekker daar.
remlof https://nos.nl/artikel/2491679-omtzigt-sprak-hele-weekend-met-kandidaten-op-landgoed-in-doorn Omtzigt zat zaterdagmorgen om zeven uur in de auto om van Enschede naar het landhuis te rijden, waar vanaf negen uur 's morgens tot gisteravond laat gesprekken plaatsvonden. Ook vandaag ging dat bijna de hele dag door. Na een drukke week met Prinsjesdag en de Algemene Beschouwingen spreekt Omtzigt van een "megaklus". Pieter heeft ook nog 59 dagen.
Friek remlof Sowieso moet de kandidatenlijst op 9 oktober worden ingeleverd (zie ook hier). Voor die tijd moet dat onderzoek dus al gereed zijn en het heeft er de schijn van dat de uitslag eigenlijk al vaststaat daardoor. Plots een nieuwe lijsttrekker benoemen uit de rest van de kandidaten is ook geen doen.
remlof Friek Ik denk dan ook niet dat NSC van plan is om in alle kiesdistricten mee te gaan doen, al is het alleen maar om het aantal te behalen zetels in het parlement te beperken.
Friek Friek Blijkbaar was dit één ook een van de kwesties die ter sprake kwam op het PvdD-congres: https://polcafe.nl/d/301-artikelen-uit-kranten-tijdschriften-enkel-voor-leden/836
PolitiekGeaard remlof Worden mooie verkiezingen, al alleen maar voor de reportages van kiezers die in blinde paniek raken omdat ze het hokje van Omtzigt niet hebben kunnen vinden.
Duke remlof Kunnen ze ook gewoon kiezen om maar een beperkt aantal kandidaten op te voeren. Maar denk niet dat Omtzigt de invloed van de kiezers door een beperking van het aantal kamerzetels van zijn doorbraakpartij wil terugdringen.
remlof Goh, de nieuwe lijsttrekker van de VVD heeft geen idee hoe hoog een bijstandsuitkering is. Bron: Collegetour
Friek remlof Beetje knullig dat ze inderdaad minimumloon en bijstand door elkaar haalde, hoewel deze twee aan elkaar gekoppeld zijn.
remlof Duke Kunnen ze ook gewoon kiezen om maar een beperkt aantal kandidaten op te voeren. Nee, want dan worden er restzetels verdeeld en helpen je stemmers andere partijen aan zetels.
Duke remlof Dat is niet wezenlijk anders dan in een beperkt aantal districten een lijst opvoeren. Beide opties gaat de aanhang niet begrijpen
remlof Duke Dat is anders omdat je er dan voor kan kiezen om niet te stemmen als de partijvan je keuze niet meedoet in jouw kiesdistrict.