Sloggi Is Lubbers nog steeds langer missionair geweest? Heb even geen zin het uit te tellen dus misschien heeft iemand het paraat.
Sloggi De eerste kandidaat voor het VVD-leiderschap is bekend, een directeur van een bedrijf in kolenenergie.
remlof En Dijkhoff zo bij Op1, dus die zal het wel niet worden. Tenzij ie zo bekend maakt dat ie het gaat opnemen tegen die Bosman.
Sloggi remlof En Dijkhoff zo bij Op1, dus die zal het wel niet worden. Dat lijkt me dan ook, terwijl ik daar even toch serieus rekening mee hield. Ik kan dan toch niet echt een stevige kandidaat bedenken… ik ben heel benieuwd wie ze uit de hoge hoed halen.
PolitiekGeaard Dat was toch al gewoon bekend. Volgens mij heb ik ooit Dijkhoff horen zeggen dat hij wel klaar met de politiek was.
Linus Ik kan mij ook bijna niet voorstellen dat iemand met jonge kinderen echt zin heeft in het premierschap. Dat kan je ook niet maken richting je partner.
Dwersdriever Linus Ik mag toch hopen dat er in Nederland nog genoeg ambitieuze politici zijn. Of is de wereld echt zo veranderd?
GSbrder Dwersdriever Laten we wel wezen, de inflatie maakt de Balkenende-norm niet veel aantrekkelijker.
Dwersdriever Esther de Lange wil nog niet ingaan op mogelijk lijsttrekkerschap bij CDA. Ze vindt dat iets voor 'na de zomer'. Ze is nu de leider van de CDA-delegatie in het Europees Parlement.
Dwersdriever janneke141 Het is nog altijd een manier om snel een loopbaan op te bouwen, dus ik zou niet weten waarom niet. Zeker als je ambitie kunt combineren met bevlogenheid. Het verbaast me dat de hoogste politieke functie in Nederland schijnbaar niks is voor mensen met kleine kinderen. Nog nooit over nagedacht.
remlof Weet werkelijk niemand hier wanneer de kandidatenlijsten voor de komende parlementsverkiezingen klaar moeten zijn?
janneke141 remlof Voor de PS-verkiezingen was het zo te zien een week of zes. Dus dan zit je in dit geval rond eind september ofzo. Voor de hele kalender van de laatste verkiezingen, zie https://www.kiesraad.nl/verkiezingen/adviezen-en-publicaties/publicaties/2022/10/4/uitgebreide-verkiezingskalender-provinciale-staten-en-waterschap-2023
Duke remlof Is zo’n standaardtermijn van 42 dagen voor de verkiezingen oid. Kan je zelf ook wel even googelen 😉