Val Rutte-IV en de komende verkiezingen
- Edited
Aangenomen dat bovenstaande peiling een verkiezingsuitslag is (nogal een aanname), zou je uit kunnen komen op een VVD/BBB/PVV/JA21/SGP-coalitie (78 zetels). Laten we hopen dat zoiets niet gebeurt.
De SGP in de regering. Dat zou na 105 jaar een primeur zijn.
Ja, we zakken af…
tsjok Ik zou de lenigheid van de VVD ook niet onderschatten, zeker niet nu ze een nieuwe lijsttrekker hebben. Maar het was ook wel wat sarcastisch natuurlijk. Dat hele BBB weet volgens mij ook totaal niet wat ze willen zijn anders dan een lobbyclub voor het agro-industrieelcomplex. Ja beetje minder buut'nlanders enzo.
Zo'n rechts kabinet met de PVV erin (als zijlijnschreeuwers of als deelnemers deze keer?) lijkt me ook geen lang leven beschoren.
- Edited
mono De PVV die de eerste Nederlandse premier met een Turks paspoort mogelijk maakt. Zal het goed doen bij de achterban. :p
De lenigheid omtrent dat onderwerp kwam ook mooi naar voren bij de misstanden rondom het functioneren van Khadija Arib. Jarenlang gezeken op dat dubbele paspoort van haar, maar nu ze zogenaamd pootje gelicht is door Vera Bergkamp van D66, de nieuwe grachtengordelelite waarop afgegeven moet worden, is dat allemaal plots een stuk minder relevant.
mono Dat hele BBB weet volgens mij ook totaal niet wat ze willen zijn anders dan een lobbyclub voor het agro-industrieelcomplex. Ja beetje minder buut'nlanders enzo.
Helemaal mee eens. Het is super sympathiek dat Lientje zo makkelijk van standpunt wisselt maar eigenlijk heeft ze gewoon bijna geen mening. Volg de laatste en/of hardste spreker, beetje normen en waarden-sausje er over en klaar. Dat wordt echt totale chaos als straks een onbekende/onervaren lijsttrekker alle rechtse partijen van zich af moet slaan.
Over de lijst van BvNL gesproken. Zie daar ook Harry Wijnschenk op staan. Wie kent hem nog?
- Edited
Omtzigt doet mee aan verkiezingen met eigen partij: Nieuw Sociaal Contract
Here we go!
Eigenlijk kan dit alleen maar op een teleurstelling uitdraaien.
janneke141
Voor zowel Omtzigt als zijn kiezers.
Ik ga me maar eens melden bij Omzigt. Ik wil ook wachtgeld.